Deset bylo lehkých, dvě těžká. Těžce zranění jsou zaměstnanci Českých drah - strojvedoucí a průvodčí.
Strojvedoucího zaklíněného ve zdemolované kabině museli vystříhat hasiči. Vrtulník ho převezl do nemocnice v Českých Budějovicích. V nemocnici v Táboře skončila jeho kolegyně průvodčí.
„Dva pacienti, z toho jeden s těžkým zraněním, zůstávají hospitalizováni,“ uvedl pro ČTK primář chirurgického oddělení táborské nemocnice Zdeněk Valášek.
Vlakem v době nehody cestovalo 18 lidí. Deset z nich utrpělo drobnější poranění. Jako poslední se se zdravotní újmou přihlásila mladší dívka.
„Při dokumentování následků nehody se se zraněním přihlásila ještě jedna dívka. Nechala se ošetřit ambulantně v jiném zdravotnickém zařízení. Hospitalizace nebyla nutná,“ oznámila policejní mluvčí Dana Čírtková.
V pelhřimovské nemocnici zůstanou dvě dívky několik dní
Mezi zraněnými cestujícími bylo devět žen a jeden muž. Nemocnice v Pelhřimově přijala sedm zraněných. Pět jich bylo ještě v úterý ošetřeno a propuštěno. Podle mluvčí nemocnice Petry Černo se u nich jednalo vesměs o odřeniny a naraženiny.
„Dvě mladší ženy mají sice lehčí, ale přesto zranění, která vyžadují hospitalizaci a pozorování. Ty u nás pobudou ještě několik dnů. Leží na běžném oddělení,“ řekla. Tři zranění skončili v nemocnici v Táboře.
Nehoda se stala v úterý pár minut po 7. hodině ráno na železničním přejezdu u Obrataně na silnici první číslo 19. Hlavní tah mezi Táborem a Pelhřimovem musel být na jedenáct hodin uzavřen. Řidiči místo objížděli přes Pacov.
Ještě téměř o hodinu déle byl zastaven provoz na železniční trati. „Doprava byla obnovena přesně v 18:41 hodin,“ informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Jak dodal, štěstí bylo, že i přes závažnost nehody nebyl poničen kolejový svršek. „V tomto ohledu nám nevznikla žádná škoda,“ prozradil.
Škoda bude vyšší než šest a půl milionu korun
Přesto se konečný účet za nehodu bude pohybovat v řádu milionů korun. Škoda na železniční soupravě byla odhadnuta na pět a půl milionu, na 800 tisíc se vyšplhala škoda na zničeném návěsu kamionu a jeho nákladu a 220 tisíc by měla činit na zařízení železnice.
Příčinu nehody policie stále vyšetřuje. Nicméně už teď je jasné, že za ní může devětadvacetiletý řidič polského kamionu. Ten z nehody vyvázl bez zranění. Podle zjištění Drážní inspekce vjel na přejezd v době, když bylo v chodu výstražné zařízení oznamující příjezd vlaku.
„Výstražné zařízení bylo v provozu, přejezd fungoval, jak fungovat měl,“ oznámil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal poté, co inspektoři prověřili funkčnost zařízení přímo na místě a prověřili záznamy z archivu.
Dlouhé uzavření silnice i železniční trati bylo způsobeno odstraňováním následků nehody. Protože vlak po nárazu vykolejil, musel být povolán speciální jeřáb, který soupravu zvedl a znovu na koleje posadil. „Byla pojízdná, podvozek nebyl příliš poškozen. Mohla být nízkou rychlostí odtažena,“ dodal Martin Drápal.