Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žďas upraví pracovní dobu. Někteří zaměstnanci uvažují o výpovědích

  9:09aktualizováno  9:09
Technikům a obchodníkům největší žďárské firmy bude „houkat“ o hodinu a půl později. Místo na šestou budou do práce chodit na půl osmou. Odpoledne také o hodinu a půl později skončí. Mělo by to zlepšit hospodářský výsledek firmy. Někteří zaměstnanci kvůli tomu zvažují odchod ke konkurenci.

Technickým zaměstnancům žďárského Žďasu se v dohledné době změní pracovní doba. Mnozí z nich to nesou značně nelibě. Ilustrační snímek | foto: Jaroslav Šnajdr, MAFRA

Největší zaměstnavatel Žďárska chystá zásadní změnu pracovní doby.

Stovky technicko-hospodářských zaměstnanců Žďasu budou pracovat nově od 7:30 do 15:30. Dosud chodili na šestou, kdy houká firemní siréna, což už patří ke žďárskému koloritu. Někteří zaměstnanci však novinku kritizují.

„Bude problém s dojížděním, autobusové spoje jsou nastavené na šestou hodinu, to v tuhle chvíli vidím jako největší problém,“ reagoval dlouholetý zaměstnanec Žďasu, který si přál zůstat v anonymitě.

Podle informací MF DNES na změnu tlačil přímo majitel firmy Vladimír Soták, který vlastní celý gigant Železiarne Podbrezová Group. Slovenský podnikatel koupil žďárskou firmu v roce 2002.

Pro změnu se Soták rozhodl po nedávné návštěvě Žďasu. Důvod vedení společnosti oficiálně nekomentovalo a na otázky nereagovalo. Podle Českého rozhlasu Region, který zprávu přinesl, má úprava pracovní doby přinést zlepšení hospodářského výsledku.

Velká většina z 2 500 zaměstnanců firmy má zrovna celozávodní dovolenou. I proto změna nenastane okamžitě od začátku srpna.

Změna nastane i na postu technického ředitele

Počet pracovníků, kterých se posun pracovní doby nakonec dotkne, ještě není definitivní.

„Úprava pracovní doby je věcí majitele. Firma má kolem devíti set technických pracovníků, ale kolika lidí se změna nakonec dotkne, ještě není jasné. Pravidla se teprve nastaví, zrovna je celozávodní dovolená. Změna se určitě nedotkne těch úseků, které jsou přímo navázané na výrobu,“ reagoval šéf odborů a člen dozorčí rady Rostislav Dvořák.

K tomu se musí připočítat další výjimky, firma musí podle zákoníku práce vyjít vstříc například matkám s dětmi.

Odbory v jedné z největších firem na Vysočině už přijaly unesení, aby vedení firmy nastavilo jasná pravidla. Se změnou každopádně musí počítat například obchodníci.

„Klidně budu chodit na půl osmou, s tím problém nemám. Vím ale o lidech, kteří kvůli změně zvažují odchod do konkurenční firmy,“ řekl další ze zaměstnanců Žďasu. Ani on si nepřál zveřejnit své jméno.

Změna pracovní doby není jedinou novinkou. Na konci července skončil podle zjištění MF DNES ve funkci technického ředitele Ivan Trajteľ, změny se pravděpodobně dotknou i obchodního úseku.

Generální ředitel Žďasu Miroslav Šabart v dubnovém rozhovoru pro MF DNES uvedl, že loni měla firma obrat přibližně tři miliardy korun a splnila plánovaný hospodářský výsledek. Podle výroční zprávy zisk činil 65 milionů korun. Letos má však podnik ambicióznější plány s obratem kolem 3,3 miliardy korun.

Firma bere i zakázky, na kterých nevydělá, chybí jí zaměstnanci

Šabart zároveň přiznal, že Žďas bojuje se zakázkovou náplní v metalurgii v oblasti výkovků a odlitků a musí brát kvůli velké konkurenci i zakázky, ze kterých není zisk.

Přibližně polovina produkce strojírenské a metalurgické firmy, která se specializuje na výrobu tvářecích strojů, kovacích lisů, zařízení na zpracování šrotu a válcovaných výrobků, jde na export, z toho 40 procent se prodá v zemích Evropské unie, hlavně Německu, Itálii a Španělsku.

Nejdůležitějším partnerem pro Žďas je však Čína, s tamní ocelárnou Hebei Iron and Steel Group loni žďárská firma podepsala dohodu o spolupráci, od které si slibuje zakázky ve výši jedné až dvou miliard korun v nejbližších letech.

Nové kontrakty dojednalo vedení nedávno v Indii a Vietnamu.

Firma má stále nedostatek kvalifikovaných pracovníků, dál nabírá nové zaměstnance - dělníky i vysokoškoláky. „Potřeba jsou technické profese všeho druhu,“ potvrdil odborářský předák Dvořák.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letiště Henčov u Jihlavy hostí o víkendu Horácký letecký den.
Pozemky pro modernizaci letiště u Jihlavy zařídí armáda

Ministerstvo obrany vstoupilo do dění kolem letiště v Henčově, do jehož modernizace chce Jihlava investovat. Musela by ho ale nejdřív koupit od státu, což by...  celý článek

Už rok a půl pletou ženy z Nového Veselí s cílem podpořit stavbu obchvatu....
V Novém Veselí roste naděje na obchvat, stavět by se mohlo už za rok

Nové Veselí na Žďársku je blíž k obchvatu za více než 200 milionů korun. Kraj vybral, kdo zpracuje projekt. Lidé v městysi o novou silnici, která by z centra...  celý článek

Jihlava do konce listopadu prodlouží trolejbusové tratě o 1,5 kilometru. Práce...
Jihlava připravuje revoluci v linkách MHD, řidiči jí ale chybí už teď

Konec linky BI, návrat trolejbusu D a nová trasa F. Jihlava chystá největší změnu v městské hromadné dopravě za posledních více než dvacet let. Začátkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.