Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Zaplatíme to všichni,“ zlobí se starosta Meziříčí kvůli mýtnému

  17:12aktualizováno  17:12
Rozšířit mýtné i na vybrané silnice první třídy, k čemuž se chystá ministerstvo dopravy, považuje starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid za nesmysl. Podle něj je mýto jen další z mnoha daní, kterými z nás stát odčerpává peníze. Navrhuje využívat dálniční známky.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Koláž - iDNES.cz

"Také jsem si jako starosta města u dálnice D1, které má s kamiony tu nejhorší zkušenost, dřív myslel, že je to dobrý nápad. Jenže při hlubší úvaze, kterou zřejmě nově jmenovaný ministr dopravy neudělal, každý zjistí, že vhodným řešením je zrušit mýto úplně a vrátit se zpátky k osvědčeným dálničním známkám," říká Necid.

Trochu jiný pohled na věc má zřejmě kraj, který už koncem loňského roku ústy radního Libora Joukla avizoval, že souhlasí se zavedením mýtného na vybraných krajských komunikacích II. tříd.

"Dvanáct vytipovaných úseků má pomoci přesunout tranzitní dopravu ze silnic nižších tříd na dálnici D1, silnice I. třídy, popřípadě na železnici. Jsme přesvědčeni, že vhodně nastaveným zpoplatněním se podaří regulovat pohyb nákladní dopravy po silnicích II. a III. tříd, a zpomalí se tak devastace silnic nižších tříd, které nebyly dimenzovány na těžkou kamionovou dopravu," sdělil Joukl.

"Mýto je jen další z mnoha daní," říká starosta

"Je to cesta špatným směrem a jen další z mnoha daní, kterými z nás stát odčerpává peníze," komentoval Necid.

Mýto na silnicích kolem dálnice podle něj nesníží počet kamionů v obcích. "Připouštějí to sami tvůrci a propagátoři mýtného," říká starosta.

A dodává: "Naopak to městu a okolí přinese problémy v podobě likvidace místních dopravců a všeobecného zdražení. Mýto totiž nezaplatí jen kamiony, ale my všichni. Kamiony přece nevozí jen řidiče, ale také zboží. Mandarinky, optické kabely, mouku, cement."

Podle Necida by se stát měl vrátit zpátky k dálničním známkám a nepodporovat obří kšeft firmy Kapsch.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jihlava do konce listopadu prodlouží trolejbusové tratě o 1,5 kilometru. Práce...
Jihlava připravuje revoluci v linkách MHD, řidiči jí ale chybí už teď

Konec linky BI, návrat trolejbusu D a nová trasa F. Jihlava chystá největší změnu v městské hromadné dopravě za posledních více než dvacet let. Začátkem...  celý článek

Ilustrační snímek
Matka žáka základní školy dala facku učitelce, ta musela do nemocnice

Na učitelku zaútočila matka jednoho ze žáků v jihlavské základní škole Jungmannova. Kantorka po útoku musela na ošetření do nemocnice. Podle policie se...  celý článek

Na hlavním tahu mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem havarovala tři auta. Zraněno...
Při nehodě tří aut se mezi Jihlavou a Brodem zranilo deset lidí

Hlavní tah z Jihlavy na Havlíčkův Brod uzavřela dopoledne nehoda tří vozidel. Na místě kromě záchranářských sanitek zasahoval i vrtulník. Příčina střetu zatím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.