Událost se stala na jednokolejné trati Studenec - Křížanov (psali jsme zde). Osobní vlak odjel v 8:44 z Velkého Meziříčí. Před příjezdem do zastávky Martinice začala kontrolka upozorňovat na závadu parkovací brzdy prvního podvozku.
„Po automatickém zastavení vlaku strojvedoucí z vlaku vystoupil a snažil se vzniklou závadu odstranit, ale špatnou manipulací s brzdovými prvky zapříčinil uzavření dveří a samovolné rozjetí vlaku zpět do železniční stanice Velké Meziříčí,“ popsala zjištění vyšetřovatelů mluvčí policie Dana Čírtková.
Vlak se rozjel zpět do Velkého Meziříčí. Strojvedoucí telefonoval výpravčímu, který zajistil, že vlak mohl vjet na první staniční kolej. Když vlak dojel, zajistil ho zarážkami.
„Vzhledem k nízké rychlosti vlaku nemohlo dojít k jeho vykolejení ani ke srážce s jiným vlakem. Po celou dobu samovolné jízdy měl vlak uzavřené dveře, čímž bylo znemožněno vystoupení cestujících za jízdy či jejich vypadnutí,“ uvedla Čírtková.
Policie tak dospěla k závěru, že se strojvedoucí nedopustil obecného ohrožení z nedbalosti.
„Jednání strojvedoucího by mohlo naplnit znaky přestupku podle příslušného paragrafu zákona o drahách. Proto byl přestupek odevzdán začátkem tohoto týdne k projednání Drážnímu úřadu,“ dodala Čírtková.
Podívejte se, jak ve vlacích fungují záchranné brzdy:
7. září 2018 |