"A to kromě červené a modré máme už i žlutou barvu," odpověděl. Ta je na křižovatce u zimního stadionu. Když řidič trolejbusu míří ke křižovatce, vidí podle světelné šipky, do jakého směru je právě výhybka nahoře v drátech přehozená.
Pokud mu směr nevyhovuje, zmáčkne tlačítko u volantu a dálkově si zvolí správnou variantu.
A proč místo červené už jsou v Jihlavě i žluté a modré výhybky? Protože je trolejové vedení v Jihlavě čím dál složitější.
Řidičům MHD se totiž v éře jednobarevných ukazatelů stávalo, že stisknutím tlačítka přehodili nechtěně i dvě výhybky najednou.
Kritické místo bylo třeba u kruhového objezdu blízko železničního viaduktu, kde se potkávají Havlíčkova a Okružní ulice. Tam je na jednom místě víc směrovek.
Dnes šoféři mačkají místo jednoho červeného celkem tři tlačítka. A to podle toho, jakou barvou svítí ukazatel před nimi.
V Jihlavě je šestnáct trolejových křižovatek, nejsložitější jsou u autobusového nádraží a u Jánů.