Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Jihlavě vykolejil historický vlak, jeli v něm pouze zaměstnanci drah

  13:22aktualizováno  20:29
V pátek dopoledne vykolejil u nádraží v Jihlavě historický vlak. Inspektoři drážní inspekce dorazili na místo, aby zjistili, co se vlastně stalo. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Podle šetření to vypadá, že manipulační vlak táhl vykolejenou lokomotivu několik kilometrů, pak zase naskočila zpátky na koleje a nakonec se opět mimo ně ocitla v Jihlavě.

V Jihlavě vykolejil v pátek dopoledne historický vlak. Jeli v něm pouze zaměstnanci Českých drah. | foto: Drážní inspekce

Škodu drážní inspektoři zatím odhadli na 900 tisíc korun, 600 tisíc z toho na historickém vlaku, zbytek na železniční trati. Je pravděpodobné, že v sobotu nepojedou vlaky mezi stanicemi Brancouze a Okříšky.

"Vlak vykolejil v 11:15. Byl úplně bez cestujících, byli v něm pouze zaměstnanci drah, protože se jednalo o manipulační jízdu," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Celkem vykolejilo pět vozů včetně historické lokomotivy.

Při nehodě se nikdo nezranil, trasa od Luk nad Jihlavou ale byla uzavřena. "Kdy bude opět obnovena, nedokážu odhadnout. Bude tam teď chvíli probíhat šetření a následně se musí vozy nakolejit. Otázka ale také je, zda v Jihlavě na to mají jeřáb, nebo ne," doplnil mluvčí.

V Jihlavě vykolejil v pátek dopoledne historický vlak. Jeli v něm pouze
V Jihlavě vykolejil v pátek dopoledne historický vlak. Jeli v něm pouze

Historickou soupravu táhl manipulační vlak. "Kousek za zastávkou Luka nad Jihlavou začínají v kolejišti patrné čerstvé stopy, jak stará lokomotiva uprostřed vlaku ze zatím neznámých důvodů vyskočila z kolejí," popsal redaktor, který spolu s Drážní inspekcí obchází místo nehody. Souprava pak jela dál a lokomotivu mimo koleje táhla přibližně tři kilometry.

"U nepoužívané výhybky k lomu ale stopy v kolejišti náhle končí. Lokomotiva tedy musela znovu na koleje naskočit," popsal průběh šetření redaktor. Znovu se stopy objevily až po pěti kilometrech.

Vykolejená historická lokomotiva u Jihlavy

Vykolejená historická lokomotiva u Jihlavy

"V Jihlavě na první výhybce pak lokomotiva vykolejila úplně a s ní i další vagóny," doplnil redaktor. Vykolejený vlak pak ujel dalších sto metrů, než se zastavil.

Nyní je jen jisté, že bude potřeba vyměnit přibližně 2 200 šroubů, které přichycují koleje k pražcům. Byly totiž poškozeny. Inspektoři ale zatím neurčili, zda se po trati do výměny šroubů bude smět jezdit, nebo ne. Pokud ano, bude i tak trasa od Luk na Jihlavu neprůjezdná minimálně do pátečního večera.

Vyšetřování nehody vykolejeného vlaku v Jihlavě (29.7. 2011)
Vyšetřování nehody vykolejeného vlaku v Jihlavě (29.7. 2011)

Příčinu nehody Drážní inspekce vyšetřuje a není jisté, zda za ni mohla technická závada na lokomotivě, nebo vagónech. V kolejišti ale inspektoři našli šroub, který pravděpodobně ze soupravy upadl. 

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na zlaté slunce na fasádě Staré radnice se obyvatelé Brodu dívají se smíšenými...
Na radnici září „zlaté slunce Inků“. Brod nová malba rozděluje i baví

Říší, nad níž slunce nezapadá, bývalo svého času Španělsko, které ovládlo i říši Inků. Městem, nad nímž se slunce už ani na chvilku neschová, je nově Havlíčkův...  celý článek

Ilustrační snímek
Ochránci zvířat pátrají po losovi, od D46 mohl vyrazit k Přerovu či Zlínu

Nevšední pohled se může v těchto dnech naskytnout lidem na střední Moravě, spatřit by zde totiž mohli losa evropského. Ochránci zvířat proto prosí veřejnost o...  celý článek

Hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek, nestraník kandidující za ČSSD, sice...
Lékař Běhounek měl dosud patent na vítězství, teď prohrál s Piráty i SPD

Vysočinský hejtman Jiří Běhounek měl dosud v kraji patent na vítězství ve „velkých“ volbách. Jako lídr ČSSD vyhrál tento nestraník troje krajské volby v řadě a...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.