Provoz na křižovatce ulic Fritzova a Legionářů budou řídit semafory.

Provoz na křižovatce ulic Fritzova a Legionářů budou řídit semafory. | foto: Radek Tulis, Magistrát města Jihlavy

Zanedbaná ulice se promění. V Jihlavě začala stavba dopravního uzlu

  • 0
Prostranství před železničním nádražím je léta špatnou vizitkou Jihlavy. Nyní se však zanedbaná lokalita, která je přitom jednou ze vstupních bran do města, začne měnit k lepšímu.

Prostranství před nádražím Jihlava-město v centru krajského města si v úterý od radnice oficiálně převzala stavební firma, která do roka ulici změní k nepoznání. 

Vznikne nová točna a bezbariérová zastávka pro MHD přímo před nádražní budovou, které spojení s městskými linkami dosud chybělo. Ulice dostane také nové chodníky a osvětlení i čtyřiašedesát nových parkovacích míst.

"Křižovatku třídy Legionářů s Fritzovou ulicí budou po rekonstrukci nově řídit semafory," dodal k připravovaným změnám jihlavský primátor Jaroslav Vymazal.

Ještě než se stavební firma pustí do opravy chodníků a vozovky, dojde i na kanalizaci, přeložky vodovodu, plynu a dalších sítí.

Dlážděná silnice od křižovatky k městskému nádraží dostane nový povrch. Opravy by měly být hotově do ledna 2014.

Tím radnice završí první etapu přestavby městského nádraží v plnohodnotný dopravní terminál. 

"Na místě městského vlakového nádraží v Jihlavě vzniknou podmínky pro přestup mezi vlakovou dopravou a městskou hromadnou dopravou," vysvětlil mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.

Vznikne nová linka MHD

Díky vybudování nové točny pro vozy MHD začne cestující k nádraží vozit nová linka. Ta bude jezdit na trase Městské nádraží - Havlíčkova ulice - Masarykovo náměstí. 

"Toto dopravní řešení by mělo fungovat do doby uskutečnění dalších etap výstavby dopravního terminálu, kdy sem budou přivedeny trolejbusové linky MHD a bude umožněno jejich přímé propojení na Jiráskovu ulici," dodal Tulis.

V dalších etapách projektu se kromě zavedení trolejbusové dopravy k nádraží počítá také s přestěhováním odlehlého autobusového nádraží právě do této lokality.

"Součástí terminálu by se v další etapě mělo stát autobusové nádraží. V rámci všech etap bude vytvořen moderní dopravní terminál s plánovanou kapacitou až čtyři tisíce cestujících denně," potvrdil záměry radnice Tulis.

Výběrové řízení na stavbu první etapy terminálu vyhrála stavební firma Lubomír Dvořák, jenž nabídla nejnižší cenu. Úpravy se zavázala provést za přibližně 18, 7 milionů korun bez daně. V úterý si firma převzala staveniště.

Radnici se podařilo na akci získat až pětaosmdesátiprocentní dotaci z fondů EU.

České dráhy v souvislosti s tímto projektem připravují rekonstrukci zanedbané nádražní budovy a Správa železniční dopravní cesty výhledově počítá s modernizací kolejiště.