Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přes řeku v Jihlavě se klene nová lávka pro pěší a kola. Stála tři miliony

  15:26aktualizováno  15:26
Manévry hodné velikosti nákladu se odehrály ve čtvrtek dopoledne v údolí řeky Jihlavy na okraji krajského města Vysočiny. Nákladní souprava přivezla novou lávku. Šestnáct tun těžkou a osmadvacet metrů dlouhou ocelovou konstrukci usazoval na místo jeřáb.

Nadměrný náklad vyrazil do Jihlavy z Pardubicka ráno. Cesta nebyla snadná, místo plánovaných deseti hodin dorazil do cíle v Helenínské ulici o hodinu později.

Těžkou konstrukci na místo usadil jeřáb. Dělníci dohlíželi na to, aby si lávka sedla na milimetr přesně. Teprve na mostě bude doplněna o podlahu a zábradlí.

Fotogalerie

„Důvodem pro vybudování nové lávky je špatný technický stav staré lávky, která je na hraně životnosti a hrozí její uzavření. Na starou lávku je daná výjimka k užívání do konce roku 2014,“ uvedl mluvčí jihlavského magistrátu Radek Tulis.

Nová lávka je širší - má tři metry, bytelnější a bude i nasvícená. K užívání bude předaná do konce letošního roku. Do doby otevření nové lávky bude stará lávka dál funkční, následně bude odstraněna.

Cyklisty před nájezdem na lávku zbrzdí esíčko

Nová lávka bude určena rovněž pouze pro nemotorovou dopravu, tedy pro pěší a cyklisty. „Její konstrukce je ocelová, mostovka bude zhotovena ze dřeva s úpravou pro delší životnost,“ poznamenal Tulis.

Lávku budou nasvěcovat lampy veřejného osvětlení. Před lávkou ve směru z Helenínské ulice vznikne esíčko. Dvě zatáčky donutí cyklisty zpomalit, aby se na lávku neřítili příliš rychle.

Lávku starou několik desítek let hojně využívají například obyvatelé jihlavských částí Hruškové Dvory a Helenín. Na procházky nebo projížďky tam rádi míří i obyvatelé z jiných částí města, kteří pokračují směrem do Helenína nebo dál po cyklostezce.

Jihlava za novou lávku zaplatila bez šesti desítek tisíc korun rovné tři miliony bez daně. „Cena není pouze za samotnou ocelovou konstrukci lávky, ale za kompletní dodávku. V ceně je tedy také mostovka, výstavba patek v březích řeky, na které je konstrukce mostu usazena, vybudování chodníku a stezky, umístění veřejného osvětlení nebo přeložky inženýrských sítí,“ doplnil Radek Tulis.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Větrnému mlýnu v Třebíči dnes chybí tolik charakteristické vrtule či lopaty. Po...
Unikátní mlýn na dřevní kůru má novou střechu, lopaty ale stále chybí

Novou šindelovou střechou svítí do dálky unikátní větrný mlýn v Třebíči. Ten už je několik generací neodmyslitelnou součástí třebíčské části Kanciborek a...  celý článek

Na zlaté slunce na fasádě Staré radnice se obyvatelé Brodu dívají se smíšenými...
Na radnici září „zlaté slunce Inků“. Brod nová malba rozděluje i baví

Říší, nad níž slunce nezapadá, bývalo svého času Španělsko, které ovládlo i říši Inků. Městem, nad nímž se slunce už ani na chvilku neschová, je nově Havlíčkův...  celý článek

Dnešní podoba zimního stadionu v Třebíči je ze 70. let. Průměrně tu chodí na...
Zimní stadiony v Třebíči i v Brodě se připravují na velké rekonstrukce

Nejen jihlavský Horácký zimní stadion. Investovat je třeba i do dalších zimních stadionů na Vysočině. Příští rok v únoru oslaví hokejisté a fanoušci Horácké...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.