Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cesta vlakem z Brodu na Prahu bude díky modernizaci trati rychlejší

  12:34aktualizováno  12:34
V brzké době by se mohli lidé z Vysočiny dostávat do Prahy po železnici rychleji. A nemuseli by čekat na stavbu diskutované vysokorychlostní trati. Modernizaci úseků a navýšení trakční rychlosti na stávajících kolejích z Havlíčkova Brodu připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Až na 100 kilometrů v hodině by se mohla zvýšit rychlost mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Právě tam vlaky zatím mohou nejvíce sedmdesátkou. Ilustrační foto. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Železniční trať z Kolína přes Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou, Křižanov a Tišnov je nejdůležitější železnicí na Vysočině. Denně jí využijí tisíce cestujících. Dvoukolejná elektrifikovaná trať však hlavně mezi Havlíčkovým Brodem a Čáslaví připomíná línou lokálku.

Traťová rychlost je ve dvou dlouhých úsecích omezena na pouhých 70 kilometrů v hodině. Rychleji tudy vlaky jet nesmí. To by se nyní mělo změnit.

SŽDC v nejbližší době bude trať modernizovat v úsecích Golčův Jeníkov - Čáslav a Havlíčkův Brod - Okrouhlice. "V prvním úseku plánujeme zvýšení traťové rychlosti ze současných 100 na 140 kilometrů v hodině," informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Až na 100 kilometrů v hodině by se mohla zvýšit rychlost mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Právě tam vlaky zatím mohou nejvíce sedmdesátkou.

V obou případech bude zvýšení rychlosti obnášet konkrétní opatření. "Jedná se o modernizaci trati, tedy o výměnu dřevěných pražců za betonové, výměnu štěrkového lože, modernizaci zabezpečovacího zařízení nebo položení bezstykové koleje," vyjmenoval Illiaš.

Součástí prací bude třeba položení nové kabeláže podél kolejí, ale i rekonstrukce dvou zastávek. U Golčova Jeníkova se to bude týkat zastávky Horky, u Havlíčkova Brodu pak zastávky Perknov. Nové by mimo jiné měly dostat osvětlení i informační systém.

Jako první přijde na řadu úsek z Golčova Jeníkova. Začít by se tam mělo od druhého čtvrtletí letošního roku. Práce by měly trvat celkem dva roky s tím, že se postupně modernizovaným úsekům nevyhnou výluky a možné zpoždění spojů.

"Dojde k tříměsíční výluce vždy na jedné traťové koleji. Doprava bude tedy zachována v obou směrech, ale vždy pouze po jedné koleji," přiblížil Illiaš.

Kdy dojde na úsek z Brodu do Okrouhlice, není ještě stanoveno. SŽDC zatím pouze zahájilo takzvané zjišťovací řízení v rámci posuzování vlivů na životní prostředí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na zlaté slunce na fasádě Staré radnice se obyvatelé Brodu dívají se smíšenými...
Na radnici září „zlaté slunce Inků“. Brod nová malba rozděluje i baví

Říší, nad níž slunce nezapadá, bývalo svého času Španělsko, které ovládlo i říši Inků. Městem, nad nímž se slunce už ani na chvilku neschová, je nově Havlíčkův...  celý článek

Výzkum rajčat v laboratoři
Chemie, biologie, laboratoř. Škola zavádí nový obor Analýza potravin

Kdo z žáků miluje práci v laboratoři, zkoumání pod mikroskopem a má zálibu v biologii a chemických vzorečcích, ten bude mít možnost v Jihlavě studovat nový...  celý článek

Dnešní podoba zimního stadionu v Třebíči je ze 70. let. Průměrně tu chodí na...
Zimní stadiony v Třebíči i v Brodě se připravují na velké rekonstrukce

Nejen jihlavský Horácký zimní stadion. Investovat je třeba i do dalších zimních stadionů na Vysočině. Příští rok v únoru oslaví hokejisté a fanoušci Horácké...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.