Projekt parkovacího domu přiklepli jihlavští zastupitelé městské společnost služby města Jihlavy. Ilustrační foto

Projekt parkovacího domu přiklepli jihlavští zastupitelé městské společnost služby města Jihlavy. Ilustrační foto | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Stavba parkovacího domu v Jihlavě může začít už letos, první hodina by mohla stát 10 korun

  • 1
Se stavbou parkovacího domu pro 350 aut se v Jihlavě začne možná ještě letos. Zastupitelé přidělili stavbu a provoz městské společnosti Služby města Jihlavy. Ta si na investici za zhruba 80 milionů korun vezme úvěr.

Město tak bude mít podle primátora Jaroslava Vymazala pod kontrolou systém parkování. A celý projekt to podle něj urychlí.

"Když to dobře půjde, je docela možné, že by se parkovací dům mohl začít stavět ještě letos," řekl Vymazal.

Stavba je pak otázkou měsíců. "V momentě, kdy se kopne do země, je předpoklad, že se dům postaví do půl roku," upřesnil mluvčí společnosti Služby města Jihlavy (SMJ) a zároveň městský radní Martin Málek.

Asi o půl roku by se stavba mohla protáhnout, pokud by v přízemí sedmipatrové budovy vznikly i komerční prostory, jak některé studie navrhují.

Před dvěma lety chyběly společnosti finance

Projekt parkovacího domu v lokalitě nynějšího parkoviště za Billou, které přiléhá ke třídě Legionářů, se rozhodnutím zastupitelů překvapivě vrací k původní myšlence, se kterou město oslovilo SMJ už před asi dvěma lety.

Tehdy však tento městský podnik kvůli jiným investicím nedokázal dosáhnout na úvěr, jenž by zajistil stavbu podle odhadů projektu asi 80milionové investice. A tak chtěla radnice problémy s parkováním řešit výběrem firmy, která dům postaví a bude provozovat.

Po uchazečích městu zbyla dokončená studie za asi 600 tisíc, kterou město podle primátora využije k přeměně parkovacích zón ve městě. "S vypracovanými materiály budeme pracovat při vytváření systému parkování," ujistil Vymazal.

Desetikoruna za první hodinu

To je požadavkem i SMJ. "Jestliže změníme a spravedlivě nastavíme parkovací systém, může mít město i dva nebo tři parkovací domy, pak si na sebe vydělají," je přesvědčený Málek.

Posunout projekt vpřed by mělo dubnové zastupitelstvo. "Se SMJ najdeme finanční model, který bude nejpříhodnější tak, aby si podnik mohl vzít úvěr. Pak proběhne klasické výběrové řízení na dodavatele parkovacího domu," nastínil další postup prací Vymazal.

SMJ počítají s návratností investice do parkovacího domu v horizontu asi deseti let. Teoreticky by podle Málka mohlo parkovné v parkovacím domě vyjít na 10 korun za hodinu s tím, že další hodiny by stály vždy méně, druhá hodina by tak mohla být třeba za polovinu.

SMJ také počítá s pronájmem rezidentských karet pro nedaleký soud či finanční úřad.