Market bude ležet v blízkosti velmi frekventovaného průtahu u "ypsilonové" křižovatky ulic Karlov a Františkov. Celá stavba má odstartovat proměnou dopravního řešení lokality. Křižovatka zcela změní tvar, stane se z ní kruhový objezd.
Meziříčí je specifické tím, že po průtahu proudí část tranzitní dopravy z dálnice D1 a řada kamionů do průmyslových podniků, kterých je ve městě a okolí hodně.
Kvůli dopravní situaci ve městě radnice uspořádala veřejnou besedu. A právě o kruhový objezd v lokalitě, kde se má nákupní centrum stavět, se zajímal jeden z občanů. Měl obavu, že přibude kolon a město bude ještě ucpanější.
Apeloval na starostu a zodpovědné úředníky, aby celou věc ještě zvážili, protože Meziříčí velmi trpí zplodinami z dopravy. A zeptal se, zda by se rondel nemohl stavět jen o víkendech.
Podle starosty Necida by bylo ovšem prodlužování stavby okružní křižovatky nesmyslné.
"Stavba by byla komplikovaná a trvala by nesrovnatelně delší dobu. To znamená, že by navrhovaný postup dopravě ve městě spíše uškodil, než pomohl. Harmonogram výstavby marketu a okružní křižovatky stanovil investor spolu se státním dopravním úřadem, nikoli samospráva města," vysvětlil starosta.
Jak uvedl, stavební firma začne v srpnu bouráním bývalé fabriky, což potrvá do října. "Od října do prosince se bude nejprve dělat nový ‚kruhák‘, do příštích Velikonoc pak má být hotový i obchodní dům," řekl Necid. Provoz bude v místě výstavby okružní křižovatky řízený semafory.
"Obecně lze říci, že pro osobní auta je takový typ křižovatky daleko propustnější než klasické křížení silnic. Je to navíc jedno z míst, kde chceme tranzitní nákladní dopravu brzdit a odrazovat, aby do města z dálnice nesjížděla," podotkl starosta Necid.
Zástupci obchodního řetězce zatím nechtějí situaci podrobně komentovat s poukazem na fakt, že "probíhají přípravná jednání a v tuto chvíli by bylo předčasné poskytovat další informace vzhledem ke změnám, které mohou ještě nastat".