Radnice stanovila při výběru provozovatele MHD podmínku zajištění krytého stání pro autobusy. Město podmínku hájilo selským rozumem i zkušenostmi ze zimní Vysočiny. Námraza a sníh na autobusech prý působí v zimě problémy.
Úřad označil podmínku za diskriminační, tehdejší předseda ÚOHS Petr Rafaj rozhodnutí první instance potvrdil, stejně jako později Krajský soud v Brně.
Podle krajského soudu je zřejmé, že s námrazou a sněhem lze bojovat i jinak - použitím mechanických nástrojů, rozmrazovacích či protinámrazových kapalin, působením tepla, použitím krycí plachty nebo pomocí speciálních technických zařízení, ramp a plošin.
„NSS se ztotožnil se závěrem krajského soudu o tom, že požadavek na kryté stání stanovený stěžovatelem v závazném návrhu smlouvy na veřejnou zakázku je diskriminační,“ stojí v rozhodnutí NSS.
Požadavek mohl odradit od zakázky potenciální dopravce, kteří v Třebíči krytá stání neměli.
Do soutěže se přihlásil jediný uchazeč, původní provozovatel společnost Trado-Mad spadající pod společnost Icom Transport.