Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobusové nádraží v Jihlavě o víkendech: lidé shání informace na wc

  6:56aktualizováno  6:56
Jak jsou cestující, řidiči i živnostníci spokojení se současným „autobusákem“? Málo laviček, bezdomovci, o víkendu chybějící prodej místenek. I tyto problémy trápí cestující na autobusovém nádraží v Jihlavě.

Ilustrační foto. | foto: Jaroslav Šnajdr, MF DNES

„Je tady málo laviček a hodně čučáků. Otravují, somrují prachy a smrdí,“ říkal cestující Ladislav Šedivý z Kamenice u Jihlavy.

„Já jsem byla poměrně spokojená. V hale se dá počkat, je v ní počítač, kde se dá vyhledat spoj. Akorát by u jednotlivých stání mohl být uzavřenější prostor. Hlavně v zimě tam dost fouká,“ doplnila Šárka Šabatková.

Nové nádraží a silnice k němu vyjdou na 250 milionů korun

Přestavba městského vlakového nádraží v moderní dopravní uzel má za sebou pouze první etapu. Za necelých 18 milionů korun se upravil prostor před nádražní budovou.

V rámci dalších etap má vzniknout autobusové nádraží a propojovací silnice na ulici Jiráskova.

Náklady těchto etap jsou předběžně odhadovány na 250 milionů korun a jejich realizace je proto podmíněna získáním dotace v programovacím období EU 2014–2020.

Někteří řidiči ICOM zase upozornili třeba na relativně nesmyslné umístění infotabule s odjezdy spojů. „Ta je nad přístřeškem v takové výšce, že je na ni sotva vidět. Infotabule by měly být na střeše nástupiště číslo 15,“ uvedl jeden ze šoférů.

Problémem jsou podle nich i špatně viditelné přechody pro chodce. 

„Lidé si ale stejně chodí všude, to je zbytečné vyplácání barvy. Spíš by stálo za to udělat dlažbu vyznačující přechod z kamene v bílé barvě. Aby se nemusela používat barva, která za čas z dlažebních kostek stejně sleze,“ doplnil řidič. Ani jeden ze šoférů si nepřál uvádět své jméno.

„Já bych hlavně doporučil bezbariérový vchod a lepší služby v hale. Tam podle mého názoru nemá místo prodejna oblečení. Uvítal bych spíš nějaké další občerstvení. Ale aby fungovalo také o sobotách a nedělích,“ uvedl Zdeněk Kučírek, který na nádraží pracuje jako obsluha toalet.

„Mohl by tady být i bankomat. Hodně lidí se nás ptá, kde je v okolí nejbližší,“ doplnil. Jako další vylepšení by Kučírek viděl malé infocentrum nebo infokiosek o Jihlavě.

Na nádraží se nic vylepšit nedá, míní obsluha toalet

„Nádraží funguje normálně, jak má fungovat,“ míní Kučírkův kolega Bedřich Němeček. „Zlepšit se tady nic nedá. Jen až začne chladnější období, scházejí se tu bezdomovci. S tím je potřeba, aby někdo něco udělal, v hale je smrad a lidé si stěžují,“ vysvětlil.

Upozornil rovněž, že v sobotu a v neděli není na autobusovém nádraží nikdo, kdo by poskytoval informace o spojích a prodával místenky.

„To pak i sem lítají lidé a ptají se, kdy jede autobus. Na to, že jsme krajské město, je to mizerné. To samé se týká úschovy zavazadel. O sobotách a nedělích si je zájemci schovávají tady, na wc,“ uvedl Bedřich Němeček.

Veřejné toalety musí podle smlouvy s ICOM transport i o víkendu fungovat, kancelář informací takovou povinnost nemá. Tam mají dokonce v případě dovolené či nemoci jedné z pracovnic omezenou pracovní dobu.

„Pokud jedna z nás čerpá dovolenou nebo marodí, je tady jen jedna směna do půl druhé. Pokud jsme tady obě, pracujeme do 18 hodin,“ potvrdila pracovnice informací na „autobusáku“.

Hala autobusového nádraží je otevřená od pondělí do pátku od 4:30 do 22:30 hodin, o sobotách a nedělích pak od 5 do 20:30 hodin. Platí tam zákaz kouření, konzumace alkoholu, požívání drog, spaní či polehávání na zemi nebo lavicích. Stejně tak tu bezdomovci nesmí obtěžovat ostatní osoby pachem nebo hlukem. Takový je provozní řád.

Vstup do haly je povolen pouze návštěvníkům, kteří využívají některou ze služeb v hale, čekají na konkrétní spoj nebo využívají služeb nádraží.

„Kdo se tím neřídí, může být vykázán z haly i přilehlých ploch,“ stojí v návštěvním řádu jihlavského autobusového nádraží.

Cestující mají na nádraží ve všedních dnech možnost občerstvení v prodejně společnosti Lapek, denně je otevřený asijský bufet u nástupišť. Zároveň v hale funguje asijský obchod s oblečením. Trafika má otevřeno od pondělí do pátku.

„Jaká je naše budoucnost? Nám nikdo nic neřekne. Nevíme, zda terminál Jihlava-město bude někdy fungovat a jak dlouho tady ještě budeme,“ pokrčil rameny trafikant.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z budovy bývalé obchodní akademie by se mohl stát azylový dům pro matky s dětmi...
Bývalá škola se promění v azylový dům. Potřeba budou desítky milionů

Sedm let trvalo, než našla havlíčkobrodská radnice nové využití pro budovu bývalé obchodní akademie na křižovatce ulic Štáflova a Boženy Němcové. V budoucnu by...  celý článek

Porota pozitivně hodnotila citlivý přístup vítězného návrhu k centru města....
O podobě Náměstí v Meziříčí rozhodnou lidé v referendu. Nařídil ho soud

Nejen poslance budou 20. a 21. října volit obyvatelé Velkého Meziříčí. Rozhodovat budou také o budoucí podobě Náměstí. Krajský soud v Brně potvrdil nárok...  celý článek

Špatně zabrzděné auto se na náměstí ve Světlé nad Sázavou samovolně rozjelo a...
Řidičce na náměstí ujelo nezabrzděné auto, rozbilo a vypustilo kašnu

Kuriózní dopravní nehoda se stala na náměstí Trčků z Lípy ve Světlé nad Sázavou. Do kašny tam nabourala Škoda Octavia bez řidiče. Kašna po nárazu praskla a...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.