„Úkolem nového ředitele bude především dále rozvíjet fungování krajské správy silnic, plánovitě snižovat materiálovou a energetickou náročnost provozovaných technologií a budov. Důležité je úspěšně dokončit už zahájené projekty,“ uvedl hejtman Jiří Běhounek.
Dvaapadesátiletý Necid je jako krajský zastupitel za ODS členem dopravní komise a podniká v realitách. V čele Velkého Meziříčí stál od roku 2010. Ve volbách uspěl i podruhé, ale v září 2017 na svůj post rezignoval. V loňských komunálních volbách jako lídr kandidátky To pravé Meziříčí dovedl uskupení opět k jasnému vítězství, skončil však v opozici, když koalici vytvořily jiné strany.
„Nechci dělat revoluci, spíš evoluci. Krajská správa silnic je dobře řízená a má pevné kořeny. Důraz chci dát hlavně na údržbu našich komunikací,“ uvedl Necid.
Nástup do funkce pro něj znamená i konec s politikou na krajské úrovni, kde působí jako zastupitel. „Pokud jde o komunální politiku, setrvám jako zastupitel města Velké Meziříčí,“ řekl Necid.
Opustí i své podnikání v realitách. „Dohodl jsem se s panem hejtmanem, že dokončím jen několik započatých projektů,“ dodal.
Jan Míka půjde do důchodu. Další spolupráci se ale nebrání
Krajská správa a údržba silnic zaměstnává v současné době 707 lidí a v roce 2019 hospodaří s rozpočtem 1,3 miliardy korun.
Odcházející ředitel Jan Míka spolu s exnáměstkem hejtmana Liborem Jouklem (ČSSD) čelil do loňského roku obvinění kvůli údajně předraženému nákupu 28 sypačů z roku 2009. Okresní soud v Jihlavě loni v srpnu oba zprostil obžaloby.
Joukl nyní pracuje ve vedení krajské správy a údržby silnic jako jeden z náměstků.
Míka by mohl v září nastoupit do penze. „Ale nebráním se další spolupráci, například v rámci dohody o provedení práce při předání funkce. Teprve se ale o tom s novým panem ředitelem budeme bavit,“ dodal Míka.