Jihlavskou křižovatkou Tři věžičky za 24 hodin projede 15 611 aut.

Jihlavskou křižovatkou Tři věžičky za 24 hodin projede 15 611 aut. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Křižovatku U Tří věžiček budou od půli prázdnin řídit semafory

  • 1
Zhruba v polovině letních prázdnin by provoz na rušné jihlavské křižovatce U Tří věžiček měly začít dirigovat semafory. Ze silnice první třídy od Jihlavy na Havlíčkův Brod se zde odbočuje do průmyslového areálu. A při výjezdu z vedlejší silnice stojí dlouhé kolony. Semafory by měly situaci vyřešit.

"Už stavíme. Do konce července bychom chtěli, aby semafory na křižovatce byly spuštěné," potvrdil Jiří Vybíhal, ředitel společnosti Jipocar, která má logistické centrum v sousedství křižovatky a projekt její přestavby organizuje.

Řemeslníci také na straně křižovatky u firmy Böhm připravují nový chodník.

O nutnosti "něco" s křižovatkou dělat se diskutovalo roky. Hlavní tah z Jihlavy na Havlíčkův Brod tam křižuje silnice vedoucí do okrajové části Jihlavy, Červeného Kříže, a do obce Střítež. V okolí křižovatky se za poslední roky rozrostla průmyslová a logistická zóna včetně spousty skladů.

Kolony tam otravují řidičům život, na křižovatce už došlo i k mnoha vážným nehodám. „Výjezd odpoledne v dopravní špičce od našeho logistického areálu se zlepší,“ slibuje si od semaforů Vybíhal.

„Určitě se tam zvýší bezpečnost silničního provozu, už tam bylo hodně nehod, zejména když vyjížděly kamiony od Stříteže, které nedávaly přednost a spoléhaly, že je řidiči pustí,“ potvrdil i vedoucí odboru dopravy jihlavského magistrátu Ján Tinka.

Auta na hlavní zastaví a půlminuta zelené z vedlejší nic neřeší

„Zvedne to bezpečnost křižovatky. Ale že se zvýší její průjezdnost, tomu snad nemůže věřit nikdo,“ upozornil naproti tomu už vloni zastupitel obce Střítež Roman Bula.

Křižovatka z poloviny leží na katastru Stříteže. A Střítežští na úpravy křižovatky dohromady za téměř 8 milionů korun uvolnili 1,25 milionu. To je suma, kterou každoročně odvádí firma Jipocar do obecního rozpočtu na dani z nemovitosti. Jihlava na projekt věnovala další 4 miliony korun a kraj dva miliony.

"Auta jedoucí po přivaděči k dálnici budou stát a na vedlejších silnicích ve směru od Stříteže a Antonínova Dolu se objeví na půl minuty zelená. Nemyslím si, že semafor tady bude mít význam," doplnil střítežský zastupitel Bula. S ohledem na zvýšení bezpečnosti v místě však vloni nakonec pro příspěvek Stříteže také hlasoval.

Stavbaři už nyní pracují i na rozšíření vozovky. Po odbočení od Jihlavy ke Stříteži vznikne nový odbočovací pruh doleva k čerpací stanici. „Dnes, když chce řidič odbočit doleva na pumpu a provoz mu to neumožňuje, zůstane stát a ve směru od křižovatky ke Stříteži ho nemůže nikdo objet. Nové rozšíření to umožní,“ vysvětlil Vybíhal.

Kromě semaforů a chodníku bude na křižovatce nově i přechod pro chodce.

Starosta Stříteže Pavel Koudela by uvítal protažení chodníku od křižovatky až do Stříteže. To však není součástí současného projektu. Původně se naopak uvažovalo, že by místo problematické křižovatky mohl vzniknout kruhový objezd. To však nakonec vzalo za své kvůli nedostatku místa na jeho vybudování.