Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po poutním místě na Křemešníku se dá nově projet zapůjčeným seewayem

  8:40aktualizováno  8:40
Po Křemešníku na Pelhřimovsku nově jezdí dvojkolky seeway. Podobné jsou segwayům známým třeba z Prahy. Provozovatelé outdoorového areálu je pořídili i s pomocí krajské dotace. Malá osobní vozítka zvládnou ovládat i lidé trpící Downovým syndromem.

Po okolí Křemešníku na Pelhřimovsku se bude možné pohybovat po takzvaném seewayi. Provozovatelka outdoorového areálu Magda Vaňková předvádí po jednom modelu vozítka do terénu i na silnici. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Vozítka seeway nejsou tak známá jako americká obdoba segway. Princip, na němž fungují, je však prakticky totožný. Stoupnete si na vytyčenou plochu, řídítka instinktivně pevně chytnete do rukou a svou vahou pak určujete, kam dvojkolka pojede.

Ovládání je natolik citlivé, že stačí sebemenší pohyb, který sami ani nezaregistrujete, a vozítko si začne razit vlastní cestu. Jakmile se ale sžijete, přijde vám řízení přirozené.

„Jízda na seeway vozítku je jednoduchá, i když se to nezdá. Trvá opravdu jen několik málo minut, než začnete jednotlivé náklony dělat automaticky. Stačí se jen naklonit a jedete. Když chcete zastavit, jednoduše se narovnáte a přitáhnete řídítka k sobě,“ popisuje Magda Vaňková, provozovatelka outdoorových aktivit na Křemešníku.

Právě zde začali letos vozítka nabízet k pronájmu, prozatím mají k dispozici dvě silniční a dvě terénní. Největší úspěch má u dětí a mladých lidí. Děti většinou nemají ostych a nebojí se zkoušet nové věci, proto se podle Vaňkové odváží seeway vyzkoušet i v terénu a podrobit ho zátěžové zkoušce.

Nejmladším řidičem byl sedmiletý chlapec a nejstarším byl otec provozovatelky, kterému je 86 let. „Dvoukolku jsme vzali i na akci pořádanou pro děti s Downovým syndromem. Ty, které alespoň trochu sportovaly, neměly žádný problém. Jelikož vozítko jede opravdu pomalu, rodinní příslušníci mohli sloužit jako záchranná brzda a doprovázet děti pěšky,“ zmiňuje provozovatelka.

Osobní transportér, jak se mu přezdívá, vyjde na 70 000 korun, přičemž čtyřicet procent z ceny by Vaňkové měla uhradit dotace od Kraje Vysočina. Na jedno nabití dokáže ujet až 20 kilometrů a vydrží pět hodin.

Hranice terénu nejsou prakticky nikterak vymezeny. „Seeway je tiché a neruší návštěvníky poutního místa na Křemešníku. Je ekologické a do místního prostředí výborně zapadne,“ tvrdí Vaňková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Svůj hlas odevzdala ve Žďáru nad Sázavou také poslankyně za ODS Miroslava...
Nebyla lídrem, přesto Němcová uspěla už ve svých šestých volbách

V poslanecké sněmovně zasedá nepřetržitě od roku 1998. Příští rok už v ní oslaví kulatých 20 let. Miroslava Němcová z ODS je politickým nestorem, který...  celý článek

Společnost Optokon, v jejímž čele stojí už od roku 1991 Jiří Štefl, vyvinula i...
Jihlavská firma vytvořila neviditelný plot, mohl by třeba hlídat hranice

Jiří Štefl stál před více než čtvrt stoletím u vzniku Optokonu. Firma nyní dává v Jihlavě práci více než stovce lidí. Ačkoliv společnost, jejíž výrobky využívá...  celý článek

Novým hlavním vývojářem Sportenu pro běžecké lyže je dlouholetý servisman české...
Sporten chce do špičky, na vývoj lyží najal Banka i servismana Fouska

Novoměstská firma se silným investorem v zádech má ambiciózní plán - mít do čtyř let na světové úrovni běžky a poté i sjezdové lyže. Vsadila proto na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.