Firma, kterou objednalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), do úseku poslala šest pracovních čet. Kvůli posouvání provizorních betonových svodidel se dopravním značením provoz od sedmé ráno místa stahuje jen do jednoho jízdního pruhu.
Kvůli stanování provozu se v úseku tvoří kolony. Kolem poledne podle informací policie měřily směrem na Brno i 12 kilometrů a na Prahu 2,5 kilometru.
Podle mluvčího správců komunikace Jana Rýdla musejí řidiči počítat s omezeními během celého dne, práce budou pokračovat i ve čtvrtek. „Máme tam připravenou veškerou techniku,“ řekl Rýdl k rozšiřování dálnice.
Práce provádějí firmy, které ŘSD oslovilo přímo. Podle Rýdla už v tomto úseku zajišťovaly dopravní značení a regulaci jako subdodavatelé. Na místě proto byla jejich technika i svodidla. „Jsou pod naším dozorem a práce zatím probíhají velmi dobře,“ řekl Rýdl.
Konkrétně se jedná o firmy Gefab a Kaska. Práce na rozšíření jízdních pruhů by měly přijít zhruba na dva miliony korun.
Na místě prací jsou čtyři policejní hlídky, které asistují stavbařům a celý dálniční úsek monitorují. Na omezení upozorňují i informační tabule na D1. Údaje o aktuální situaci v dopravě lze najít i na Twitteru. Řidiči se podle mluvčí mají obrnit trpělivostí a musí se chovat ohleduplně.
Dělníci s těžkou technikou na posunování betonových svodidel budou pracovat v obou směrech dálnice. Pokud práce neskončí ve čtvrtek, budou v pátek přerušeny kvůli očekávanému většímu provozu před vánočními svátky. Dělníci by se pak na dálnici vrátili 27. prosince.
Opravy v tomto úseku dálnice nabraly zpoždění a neskončily před zimou, jak měly. Auta tam pořád jezdila ve zúžených jízdních pruzích. V minulém týdnu se po sněžení na D1 vytvořily kolony měřící desítky kilometrů.
Kaverny pod rychlým pásem nechá ŘSD opravit po Novém roce
Opravit bude potřeba i kaverny, jež vznikly pod některými panely asi na 600 metrech opravované D1. Zasahují do jednoho metru pod jízdní pás směrem od středové části dálnice.
„Na začátku příštího roku tam nastoupíme, opravíme kaverny a připravíme ten úsek tak, abychom mohli dočasná betonová svodidla úplně odstranit,“ řekl dnes mluvčí.
ŘSD v pondělí oznámilo, že kvůli zpoždění prací ukončí smlouvu se sdružením stavebních firem a vybere na dokončení oprav tohoto úseku dálnice jiného zhotovitele. Na právě zahájené posunutí svodidel a zasypání kaveren vybralo firmu bez soutěže takzvanou formou jednacího řízení bez uveřejnění.
Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy.
Po pondělním prohlášení ŘSD o ukončení smlouvy se stavebními firmami oznámila v úterý odstoupení od smlouvy za sdružení firma Geosan. Podle vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) bude stát vymáhat penále.
Problémový úsek D1 na Vysočině (záběry z úterý 18. prosince):
Problémový úsek D1 na Vysočině se nachází mezi exity 90 Humpolec a 104 Větrný Jeníkov.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz