Most u jihlavského Kronospanu, který se bude opravovat. Během opravy po něm...

Most u jihlavského Kronospanu, který se bude opravovat. Během opravy po něm chodci nepřejdou. | foto: Michal Remeš, 5plus2.cz

Most u Kronospanu se zavře a pěší řeší, kudy do práce. Přes trať nesmí

  • 6
Zaměstnanci Kronospanu a dalších závodů v bedřichovské průmyslové zóně na severním okraji Jihlavy, kteří přecházejí nad železniční tratí, budou řešit, jak se do práce dostanou. Kvůli opravě se totiž most uzavře. Pokud půjdou přes koleje, hrozí jim postih.

Problém, jak se dostat do práce, bude brzy řešit i zaměstnanec Kronospanu Zdeněk Vondrák, jenž žije v jihlavské městské části Lesnov.

Uzavírky v Jihlavě

Opravuje se most u Kauflandu, takže není možný průjezd z ulice Romana Havelky směrem k městu i naopak. Uzavřená je také silnice z Nového Pávova k Červenému Kříži. V tomto případě je "překážkou" stavba mostu na D1.

Nyní ho každé ráno vysadí dcera z auta těsně před odbočkou na Pávovskou ulici. On pak pouze přejde most nad železniční tratí a za pár minut sedí v kanceláři.

Jenže tento scénář skončí. Zanedlouho totiž začne rekonstrukce zmíněného přemostění. A pro lidi, kteří byli zvyklí jej přejít po svých, vznikne neřešitelný problém. Na most nebudou moci čtvrt roku vstoupit a náhradní trasa se pro ně neplánuje.

"Zkusím se podívat, jestli se to nedá přece jen někudy obejít. Nějakou uličkou přes trať, mezi betonárkou a manipulákem městských lesů," vymýšlí Vondrák novou trasu. Další variantou, pokud chce stále chodit pěšky, je překročit železniční trať u sídla společnosti CZ Loko a kolem železničního depa dojít do Pávovské ulice.

Jenže... Platné zákony tuto cestu neumožňují.

"Existuje zákon o dráhách. A podle něj nesmí běžní lidé, kteří nejsou zaměstnanci drah nebo Správy železniční a dopravní cesty, vstupovat na trať kromě míst k tomu určených," upozorňuje mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Okolo železničního depa není žádný určený přechod trati

A právě taková místa kolem železničního depa nedaleko společnosti CZ Loko chybí. Pro lidi, co chtějí jít pěšky, ale zároveň je jim proti mysli porušit zákon, je pak možná pouze velká zacházka, která cestu protáhne o desítky minut.

"Žádnou speciální trasu pro pěší nechystáme. Pod mostem totiž vedou dráty vysokého napětí pro lokomotivy a z bezpečnostních důvodů tam není možné umístit provizorní lávku," vysvětluje Hynek Schimmer z odboru dopravy jihlavského magistrátu.

Dopravní situace kolem Bedřichova a Pávova se chystanou opravou mostu ještě víc zkomplikuje.

Už nyní je zavřená silnice mezi Pávovem a Antonínovým Dolem. A svůj dopad má také rekonstrukce dalšího mostu - Pražského u Kauflandu. I přes tyto komplikace však magistrát nadále trvá na tom, že s pracemi už nemůže déle otálet.

"Most je v kritickém stavu. Už nyní je na něm omezen provoz nákladní dopravy," připomíná Hynek Schimmer z jihlavské radnice skutečnost, že loni v listopadu dopravní odbor snížil tonáž vozidel, která jej mohou využívat, na 21 tun. Naložené kamiony tak musí ke Kronospanu přijíždět jen z druhé strany Pávovské ulice.

Zaměstnanci firem z dotčené oblasti se naopak budou muset ještě víc spolehnout buď na vlastní auta, nebo na linky MHD. Ty budou rekonstruovaný most objíždět po přivaděči a do Pávovské ulice vjedou o pár set metrů dále po nájezdu do průmyslové zóny.

,