Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silnice ze Žďáru do Nového Města se zavře. Na reklamaci čekala roky

  11:01aktualizováno  11:01
Opožděná oprava státní silnice mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě na týden zkomplikuje dopravu. Kvůli závadám je nutné povrch zbrousit a položit nový. Za problémy mohla nekvalitní živičná směs. Na reklamaci se ŘSD se staviteli dohodlo po třech letech.

Až do 1. května bude silnice ze Žďáru nad Sázavou do Nového Města průjezdná. Zatím se frézuje za provozu. Uzavře se na týden následující den. | foto: Jiří Bárta, 5plus2.cz

Provoz na frekventované silnici mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě se od soboty na týden úplně zastaví. Po třech letech totiž dojde na odstranění závad, které reklamovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Silnice mezi Žďárem a Novým Městem se zavře

* Od 2. do 10. května bude uzavřena silnice I/19 mezi Novým Městem na Moravě a Žďárem nad Sázavou (od křižovatky u Mělkovic) kvůli opravě povrchu silnice. Oficiální objízdná trasa povede ze Žďáru nad Sázavou přes Vatín, Sazomín, Ostrov nad Oslavou, Obyčtov, Hodíškov, Hlinné, Petrovice až do Nového Města na Moravě a opačně.

* V tomto týdnu už Eurovia začala osmikilometrový úsek frézovat za obousměrného provozu, řidiči však musí počítat se zdržením.

„V úseku od křižovatky u Mělkovic po Nové Město bude od 2. do 10. května probíhat pokládka nové obrusné vrstvy,“ potvrdila ředitelka jihlavské správy ŘSD Marie Tesařová. „Ze strany dodavatele byla reklamace opravy v celém rozsahu uznána,“ dodala.

Už od pondělí však na silnici za plného provozu pracují frézy. Kvůli následnému asfaltování budou muset řidiči počítat se zdržením a delší cestou po objížďce. Oficiální trasa povolená úřady povede přes Vatín, Sazomín, Ostrov nad Oslavou, Obyčtov, Hodíškov, Hlinné a Petrovice. Místo však půjde objet také kratší cestou přes Tři Studně anebo Slavkovice.

„Opravit se to musí. Velký problém v uzavírce nevidím, jen budu muset vyjet do práce o chvilku dřív,“ říká Ivana Kubická, která denně jezdí mezi Žďárem a Novým Městem. Určitě zvolí kratší trasu než oficiální objížďku.

Uzavírka? Nic nového to nebude, dělo se tak i před pěti lety

„Před pěti lety byla silnice také zavřená. Pro lidi to nebude nic nového, navíc týden není tak dlouhá doba,“ řekl novoměstský místostarosta Stanislav Marek. Právě obyvatelé místních částí Nového Města - Petrovic, Hlinného či Slavkovic - musí počítat s výrazným nárůstem dopravy kolem svých domů.

Na opravu silnice, po níž denně podle posledního celostátního sčítání projede přes sedm tisíc aut, mělo dojít už loni v srpnu. Jenže… Podle ŘSD se obě strany neshodly na technologii a čekaly na odborný posudek.

„Před zahájením prací bylo nutné zjistit příčiny a odpovědnost za vady. Jelikož toto nebylo zcela zřejmé, prováděla se na místě řada šetření, měření a následných laboratorních zkoušek. Nakonec bylo zjištěno, že se jedná o vadu materiálu, který nám dodal subdodavatel,“ sdělila mluvčí firmy Eurovia Iveta Štočková.

Silnici v roce 2010 opravovalo sdružení firem IDS a Eurovia, prakticky po roce užívání Ředitelství silnic a dálnic stavbu reklamovalo, protože vykazovala příliš mnoho vad. „Příčinou byla zřejmě zejména špatná kvalita živičné směsi pro obrusnou vrstvu vozovky,“ popisuje šéfka ŘSD Tesařová.

Letos se opraví jen jedna část, druhá přijde na řadu za rok

V květnu dojde na opravu osmikilometrového úseku, zbývající část od Mělkovic ke žďárské křižovatce u Conventu dostane nový povrch až příští rok v době, kdy už bude dostavěná přeložka silnice ze žďárské průmyslové zóny právě k Mělkovicím.

Do první části „obchvatu“ Žďáru se stavbaři pustili teprve před měsícem. Podle dopravního modelu Ředitelství silnic a dálnic odvede necelých 900 metrů dlouhá propojka z města přibližně pět tisíc aut denně. Ta dosud proudila jen po Novoměstské ulici. Výrazně se tak uleví i frekventované světelné křižovatce u Conventu.

„Pokud nenastane něco mimořádného, stavbu bychom rádi zprovoznili už v letošním roce,“ řekl Michal Reiter ze společnosti Skanska, která zakázku za bezmála 50 milionů korun vysoutěžila.

Zároveň bude muset ze svého rozpočtu investovat také žďárská radnice. Aby místní komunikace mezi Brněnskou a Jamskou ulicí podél průmyslové zóny splňovala parametry silnice I. třídy, bude muset město přidat 8,5 milionu korun na její zesílení.

„Kvůli sjednocení povrchů bude odfrézována 30milimetrová vrstva stávající silnice, opraveny trhliny a položeny tři nové asfaltové vrstvy,“ popsala postup prací mluvčí radnice Nikola Adlerová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z budovy bývalé obchodní akademie by se mohl stát azylový dům pro matky s dětmi...
Bývalá škola se promění v azylový dům. Potřeba budou desítky milionů

Sedm let trvalo, než našla havlíčkobrodská radnice nové využití pro budovu bývalé obchodní akademie na křižovatce ulic Štáflova a Boženy Němcové. V budoucnu by...  celý článek

Pokusné pole u Křelovic na Pelhřimovsku. Rozdíl při využívání postřiků je na...
Bez chemie pěstovat brambory nelze, tvrdí ústav po pokusech na poli

Pěstovat v dnešní době brambory bez chemického ošetření nejde. Po pokusech na třech polích na Pelhřimovsku to konstatovali zemědělci a odborníci z Výzkumného...  celý článek

Pod vodou se v Lukách ocitla i značka, jež připomínala výšku hladiny při...
Voda v Lukách zabíjela. V budoucnu ji mají zadržet nové hráze a stěny

Luka nad Jihlavou a Povodí Moravy připravují protipovodňová opatření na řece Jihlavě, která mají městys chránit před stoletou vodou. Záplavy ho totiž postihují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.