Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silné stroje zaburácí v okolí Světlé. Desáté rallye má být nejhezčí

  12:18aktualizováno  12:18
Na silnicích v okolí Světlé nad Sázavou se v sobotu pojede už desátý ročník rallye. Po letech se vrátí do serpentin pod Melechovem. Závody to mají být jedny z nejkrásnějších v historii, navíc s rekordní účastí.

Nejrychlejší posádkou 8. ročníku Rallye Světlá byla dvojice Tomáš Kabát - Jiří Šimek s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Na vedlejších silnicích Světelska se jede v sobotu. Mnoho z nich kvůli tomu bude uzavřeno.

Po čtyřech letech se rallye vrátí k nejvyššímu vrchu Havlíčkobrodska, Melechovu. Při druhé rychlostní zkoušce ho jezdci objedou, projedou se i serpentinami u Dolního Města.

"To byla jedna z nejkrásnějších rychlostních zkoušek celého Volného poháru. Bohužel v Dolním Městě nás donutili na čas ji z kalendáře vyškrtnout. Letos se k ní po čtyřech letech můžeme rádi vrátit," konstatoval ředitel závodu Zdeněk Secký.

A není to jediný úsek, který se jede po delší době. Celá letošní rallye je nová, neokoukaná. Závodníci se proženou jen po jedné stejné trase jako loni, pojedou ji ovšem opačným směrem. "Loni byl závod kvůli opravám, uzavírkám a objížďkám spíš improvizovaný," vysvětlil Secký.

A letos se ani neozval nikdo, kdo by měl k trase námitky.

V hlavní roli náměstí

Jako by si to všechno uvědomovali i samotní soutěžící. Letos pořadatelé čekají rekordní účast. "Přihlášeno je 98 posádek, z toho dvanáct je z Polska," shrnul ředitel.

Propustnost trati byla stanovena na 120 vozů, takže už jen dvě desítky zbývají do maximální možné kapacity. Podle Seckého se hlásilo více jezdců hlavně kvůli zrušené hořovické rallye, navyšuje se i počet polských posádek.

Letos bude motoristickou soutěží, zařazenou do Volného poháru České republiky, více žít celá Světlá. V pátek na náměstí běží prezentace rallye, v jednu začaly na náměstí technické přejímky. To se v minulosti dělo v ústraní u nádraží.

Nová je i druhá servisní zóna u zimního stadionu. Na náměstí se pak vozy po 16:00 začnou vracet do cíle, o tři hodiny později se zde odehraje i slavnostní vyhlášení.

Serpentiny, ostrůvek, skoky

Soutěž z náměstí v sobotu ráno i odstartuje. V devět hodin přes vyvýšenou rampu přejedou všechna vozidla. Poté zamíří k první rychlostní zkoušce do Olešnice. Odtud erzeta povede přes Lučici, Horní Pohleď a Příseku do Malčína.

Přibližné časy uzavírek

RZ Olešnice - Malčín
8:18 - 10:48
11:17 - 13:17
13:46 - 15:46

RZ Koňkovice - Rejčkov
9:16 - 11:46
12:15 - 14:15
14:44 - 16:44

RZ Dolní Město - Světlá nad Sázavou
9:49 - 12:19
12:48 - 14:48
15:17 - 17:17

Divácky nejatraktivnější místa budou u Lučice a přímo v Přísece. "Kousek před Lučicí dosahují vozy maximální rychlosti, z ní prudce brzdí a odbočují vlevo. V Přísece je to pak místo u kapličky, kde vozy rovněž prudce odbočují přes ruční brzdu," popsal Zdeněk Secký.

Protože se každá rychlostní zkouška jede třikrát, speciály se tu objeví kolem deváté hodiny ráno, po poledni a po čtrnácté hodině.

Ke druhé rychlostní zkoušce posádky dovede nezvykle dlouhý, více než čtyřicetikilometrový přejezd. Vede z Koňkovic přes Meziklasí a Loukov až za Rejčkov. "Odbočení z Meziklasí a pak samozřejmě technická pasáž s esíčkami v kopci z Loukova. To je nejkrásnější úsek celé rallye," odpovídá Secký, kam by si mohli diváci stoupnout. Vozy tu mohou čekat kolem 10., 13. a 15. hodiny.

Třetí rychlostní zkouška bude mířit z Dolního Města přes Meziklasí, Smrčensko a Lipničku na kraj Světlé. Vozy tudy projedou přibližně v 11, 14 a 16 hodin.

Zdeněk Secký na ní vypíchl tři nejzajímavější místa. První je odbočení v Meziklasí, druhý je úsek u Kochánova, kde se objíždí Panuškův dub ohraničený ostrůvkem, a pak finiš. "Je na horizontu. Nejlepší jezdci tu budou skákat," řekl.

Bez uzavírek by to nešlo

Míst, odkud bude možné závody sledovat, bude mnohem víc. Pořadatelé, po tragických zkušenostech z jiných závodů v republice, budou ale chování diváků sledovat, oznamovat případné problémy musejí i soutěžní posádky. Jakmile se vyskytne problém, může být rychlostní zkouška i zrušena.

V průběhu závodu budou muset být dotčené silnice samozřejmě uzavřeny. Obyvatelé by o tom měli vědět z informačních letáků a plakátů. Trať bude vždy projíždět uzavírací vůz, uzavření bude oznámeno světelným i zvukovým znamením.

Pro lepší orientaci pořadatelé zveřejnili přibližný harmonogram uzavírek. Ani jednou z nich však nebude dotčena linková autobusová doprava.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jakmile zazní poplach, musí se v šatně hasiči ustrojit do zásahového obleku. V...
Poplach! A stanice se vylidní. Strávili jsme den s brodskými hasiči

Je půl deváté, když se rozezní gong a z reproduktoru se ozve ženský hlas. Oznamuje, že je třeba technická pomoc v Šachotíně. I když nejde o život, je to...  celý článek

Novým hlavním vývojářem Sportenu pro běžecké lyže je dlouholetý servisman české...
Sporten chce do špičky, na vývoj lyží najal Banka i servismana Fouska

Novoměstská firma se silným investorem v zádech má ambiciózní plán - mít do čtyř let na světové úrovni běžky a poté i sjezdové lyže. Vsadila proto na...  celý článek

Na otevření krajského úřadu v Jihlavě čekalo 20. října s žádostí o dotaci na...
Internetu nevěřili, na kotlíkové dotace stálo v Jihlavě frontu 300 lidí

Ačkoli mohli poslat žádost třeba e-mailem, čekalo ráno na otevření krajského úřadu v Jihlavě asi 300 lidí. Přišli se ucházet o „kotlíkové dotace“, někteří před...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.