V Humpolci si lze nově vypůjčit dvojkolo.

V Humpolci si lze nově vypůjčit dvojkolo. | foto: MěKIS Humpolec

Humpolec půjčuje tandemové kolo. Přední jezdec přehazuje, zadní zvoní

  • 1
Stačila návštěva u dcery a zrodil se nápad. Humpolecké informační centrum půjčuje zájemcům dvojkolo, tedy kolo pro dvě osoby. Je vyrobené na zakázku a plně vybavené. Infocentrum tak rozšiřuje sortiment atraktivního náčiní pro turisty. Ti už si mohou půjčit třeba skákací boty a město si proskákat.

Není kolo jako kolo. O tom vědí své v Humpolci, kde návštěvníkům nově nabízejí vyjížďku na dvojkole.

Unikátní verzi kola veřejnosti slavnostně představili u příležitosti akce S kolem kolem Humpolce.

Výpůjčka dvojkola

Novou možnost vyžití mají pro turisty v Humpolci. Dvojkolo si tam zájemci mohou zapůjčit:

* na dvě hodiny za 150 korun

* na pět hodin za 200 korun

* nebo na celý den od 8:00 do 17:00 hodin za 300 korun.

Pro ještě nadšenější příznivce cykloturistiky je dvojkolo k dispozici i na více dnů. Platí se záloha ve výši 2 000 Kč.

Městské kulturní a informační středisko sídlí na adrese Havlíčkovo náměstí 91. Informace poskytne na telefonu 565 532 479.

„Dvojkolo bylo pro všechny naprostým překvapením. Nikdo ani netušil, že ho mám v úmyslu pro Humpolec zakoupit,“ usmívá se Marcela Kubíčková, ředitelka turistického informačního centra.

Nápady přitom v poslední době nešetří. Kromě mobilní aplikace Geofun s fiktivním Hliníkem coby průvodcem po městě (více se dočtete zde) čekají na turisty díky ní i takzvané skákací boty.

Inspiraci pro koupi tandemového kola našla Marcela Kubíčková daleko za českými hranicemi. Zkušenost s jízdou na dvojkole ve Španělsku, kam vycestovala na návštěvu za dcerou, ji přivedla k myšlence, že něco podobného by se mohlo uplatnit i na Vysočině.

Trekingové kolo vyrobila na zakázku specializovaná firma z Českých Budějovic, která už má s podobnými požadavky zkušenosti. Celý proces od zadání až po doručení trval šest týdnů.

Kolo je plně vybaveno a oproti klasickému bicyklu mu i něco přebývá. Navíc má samozřejmě jedna řídítka, která stejně jako ta přední disponují funkčními brzdami. Pasažér na zadním sedle jen nemůže přehazovat převody.

„Bylo nám ovšem jasné, že cyklista sedící vzadu by se mohl cítit poněkud nepotřebně. Nechali jsme proto na zadní řídítka nasadit zvonek, který sice neovlivní plynulost jízdy jako právě přehazovačka, ale leckdy může upozornit okolí a zabránit srážce,“ říká Kubíčková.

Řada lidí se sice obává, že nezvládnou kolo korigovat a nenajdou soulad s partnerem, to je však naprosto zbytečná starost. „Kdo jezdí běžně na klasickém kole, s přehledem zvládne řídit i dvojkolo,“ ubezpečuje ředitelka informačního centra.

 Podle zkušeností z již uskutečněných jízd se prvotní rozpaky odbourají během  pár minut jízdy.