Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uzavírka mostu u Kronospanu způsobila zmatky na "kruháči" u Bosche

  12:31aktualizováno  12:31
Problémy doprovázely první den provozu provizorní přestupní stanice pro linky MHD v Jihlavě. Ta byla kvůli uzavření mostu u Kronospanu vybudována u kruhového objezdu mezi Pávovem a Bedřichovem. Cestující musí kvůli vynucenému přestupu přecházet silnici, na které je silný provoz a žádný přechod.

Provizorní přestupní zastávky u bývalého areálu firmy Tchibo už pro nástup ani výstup neslouží. Přestupním terminálem se od pondělí stal kruhový objezd. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Od pondělí je až do poloviny října uzavřen most, který překlenuje železniční trať u odbočky ze Sokolovské ulice v Bedřichově ke Kronospanu. Nesmí tudy žádná doprava včetně MHD a ani pěší.

Lavičky by na zastávkách druhý den nemusely být, říká šéf dopravního podniku Vilím

Ředitel jihlavského dopravního podniku Josef Vilím.

Ředitel jihlavského dopravního podniku Josef Vilím.

Ve špičce, kdy končí směny v okolních podnicích, se u "kruháče" tvoří dlouhé kolony. Zpožďují se tak i vozy MHD a přejít silnici na přestupní zastávku je riskantní. A podle ředitele jihlavského Dopravního podniku Josefa Vilíma bude stát současná výluka podnik miliony navíc.

Mezi provizorními zastávkami chybí v hustém provozu přechod pro chodce.
To je dobrý podnět. V úterý předáme k řešení odboru dopravy. Bylo by dobré tam provizorní přechod udělat. Kvůli hustému provozu je linka X také zpožděná. Problém s kolonami nastal kolem druhé hodiny odpoledne a byl samozřejmě i ráno před šestou.

Řidiči přestupní linky X na cestující nečekají, i když musí vidět, že přijíždí navazující spoj.
Za této situace, kdy se tvoří kolony, tak hovořit o přípojích, které čekají na cestující, je nesmysl. Řidiči linky X mají za úkol nečekat a jezdit tak, aby intervaly byly co nejčastější. Jiná situace by byla, kdyby další autobus jel až za hodinu, ale spoj jezdí tam na lince X každých pět sedm minut. Je to provizorium a naši cestující musí pochopit, že jinak to nejde.

Také lavičky na zastávkách chybí zejména starším cestujícím.
Zastávky jsou provizorium na pár měsíců. Lavičky nezajišťuje Dopravní podnik, předám to dál k řešení. Není to ale tak jednoduché, lavička se musí nějak připevnit, aby tam byla ještě i druhý den.

Na kolik provizorní změny vyjdou?
Řádově na miliony korun navíc.

Cestující MHD z příměstských částí Pávov a Antonínův Důl, ale také z Bedřichova, si tak musí zvykat na nový přestupní "terminál", který provizorně vznikl na kruhovém objezdu mezi Bedřichovem a Pávovem. A právě tyto dvě čtvrti krajského města spojuje i provizorní linka X.

Věra Matulová jí včera cestovala do Bedřichova. "Tři čtvrtě hodiny jet z města, to je šílený," pokrčila rameny na přestupní zastávce, čekajíc na linku X. Jeden spoj jí totiž ujel, když přestupovala z linky 12 jedoucí od centra Jihlavy.

Než stačila přejít z jedné zastávky na druhou, která je na jiném ramenu kruhového objezdu, byl autobus s označením X mířící do Bedřichova pryč. "Ráno jsem se na to řidiče ptala a říkal, že čekat nebude, i když pojede prázdný," dodala.

"Měli by čekat řidiči na cestující, ne naopak. Vezměte si, že jedete posledním spojem a linka X vám ujede. Jak se sem pak máte dostat," řekl letos šedesátiletý Ivan z Pávova, který pracuje v Boschi.

"To řešení tady je nebezpečné. Když otevřeli sjezd z Pávova, mělo se to celé řešit jinak. Když tady zastaví autobus, je zablokovaná doprava," uvedla Alena Matoušková z Pávova. Ta by uvítala alespoň namalování zebry přes silnici.

"S kočárem a dětmi tady přejít ze zastávky na druhou, ležící na protější straně silnice, je nebezpečné, a to si to představte na podzim, až bude brzy tma," dodala žena s kočárkem, která cestuje se školákem do školy na Březinky.

"Děti do školy dojíždí samy, nejsou vidět a musí přebíhat silnici. Kde?" dodala při cestě linkou X Miloslava ze Starého Pávova.

"Pokud to jen trochu půjde, situaci tam budeme monitorovat, vnímáme to jako místo, které je pro chodce nebezpečné," uvedla na dotaz MF DNES mluvčí policie na Vysočině Dana Čírtková.

Na provizorních zastávkách by oslovení lidé uvítali také lavičky pro starší cestující, kteří jsou nucení čekat na přestup.

A náměty na změnu jsou slyšet i z Bedřichova. "Uvítala bych, kdyby pro pěší byla místo uzavřeného mostu u Kronospanu provizorní lávka," uvedla pětačtyřicetiletá Zdena, která pracuje v Kronospanu, kam dojíždí MHD.

To by ale podle dřívějšího vyjádření vedoucího odboru dopravy na jihlavském magistrátu bylo komplikované a celou opravu by to značně prodražilo.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek, nestraník kandidující za ČSSD, sice...
Lékař Běhounek měl dosud patent na vítězství, teď prohrál s Piráty i SPD

Vysočinský hejtman Jiří Běhounek měl dosud v kraji patent na vítězství ve „velkých“ volbách. Jako lídr ČSSD vyhrál tento nestraník troje krajské volby v řadě a...  celý článek

Společnost Optokon, v jejímž čele stojí už od roku 1991 Jiří Štefl, vyvinula i...
Jihlavská firma vytvořila neviditelný plot, mohl by třeba hlídat hranice

Jiří Štefl stál před více než čtvrt stoletím u vzniku Optokonu. Firma nyní dává v Jihlavě práci více než stovce lidí. Ačkoliv společnost, jejíž výrobky využívá...  celý článek

Místní referendum se konalo v oddělených místnostech oproti volbám. „Zabloudil“...
Referendum platí, závazné není. O Náměstí v Meziříčí rozhodnou politici

Většina lidí, kteří ve Velkém Meziříčí hlasovali v místním referendu o budoucí podobě Náměstí, si přeje, aby zastupitelstvo postupovalo podle výsledků...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.