Kasárny u letiště do majetku Havlíčkova Brodu bezúplatně převedla armáda na jaře roku 2007. Město areál o celkové rozloze pětadvaceti hektarů s desítkami nejrůznějších budov rozparcelovalo a nabízelo k prodeji.
Naprostá většina z celkově 32 různých ploch a objektů získala nové majitele během prvního roku. Bez nového vlastníka, jenž by pro ni měl využití, zůstala do letoška pouze trafostanice.
„Původně jsme ji za vyvolávací cenu 400 tisíc korun nabízeli už od počátku. Jenže pak zvítězila obava, aby nový vlastník trafostanice nezatěžoval nové majitele areálu, a nabídku jsme stáhli. Znovu jsme se ji pokusili prodat v následujících letech, ale nebyl zájem,“ vysvětlil brodský místostarosta Čeněk Jůzl.
V mezidobí trafostanici provozovaly městské technické služby. Jenže pro ně to byly jen náklady navíc ve výši dvou set tisíc korun ročně. Negenerovala jim žádný zisk.
„Technické služby nemají licenci na prodej elektřiny, musely to řešit přes třetí subjekt a nic na tom nevydělaly,“ doplnil Jůzl.
Trafostanici koupila dceřiná firma společnosti ČEZ
Zájemce o zařízení, k němuž patří i rozvody v areálu, se objevil až v letošním roce. A ne jeden, radnici se ozvali hned dva. Nakonec trafostanici za přibližně dva a čtvrt milionu korun získala dceřiná firma společnosti ČEZ.
Pro Havlíčkův Brod tím definitivně skončila jedna etapa rozvoje města. Bývalý vojenský areál, místy hodně zchátralý, našel nové využití. Při výpadovce na Humpolec vznikla nová průmyslová zóna, kde se usídlila řada firem a podniků věnujících se prodeji, službám či drobnější výrobě.
Radnice z prodeje areálu získala více než 160 milionů korun. Malou část z toho zaplatila za demolici několika budov v areálu a obnovu cest a veřejného osvětlení, drtivá většina však zůstala na účtech města k dispozici pro investice.
V současném areálu bývalých kasáren už Havlíčkovu Brodu patří jen jedna jediná budova. A tak to má zůstat i do budoucna. Radnice ji využívá jako archiv pro městský úřad.