Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vadí nám doprava a chybějí psychiatři, vzkázali lidé brodské radnici

  12:47aktualizováno  12:47
Obyvatelé Havlíčkova Brodu na veřejném fóru vybrali 14 problémů, které město podle nich nejvíce trápí. Nejvíce lidem vadí katastrofální dopravní situace. Některé z dalších bodů ale radnici hodně překvapily. A naopak, mezi očekávanými problémy se neobjevily ty body, kterými se zabývá radnice.

Kolony jsou v Havlíčkově Brodě na denním pořádku. Doprava je jedním z největších havlíčkobrodských problémů. Jiné stížnosti obyvatel ale radnici překvapily. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Chybějící jihovýchodní obchvat města či mizerné parkování v centru. Ale také nekvalitní péče o veřejnou zeleň, nedostatek zubních lékařů a ambulancí psychiatrů. To jsou některé z věcí, které trápí obyvatele Havlíčkova Brodu.

Co trápí Havlíčkův Brod

  • péče o veřejnou zeleň
  • čistota města
  • podhodnocené financování školských budov
  • chybějící služba jeslí
  • zvýšení váhy města při jednání s krajem a státem
  • málo pozemků pro podnikání
  • nedostatek zubních lékařů, ambulancí psychiatrů
  • nedostatek vhodného bydlení pro seniory
  • lehkoatletický areál
  • koordinace kultury a zvýšení rozpočtu této oblasti
  • obchvat města
  • parkování ve městě
  • nedostatečná podpora sociálního podnikání
  • řízení o reklamních zařízeních

Vyplynulo to z veřejného fóra, které radnice uspořádala v minulém týdnu. Teď se jí podařilo shrnout výsledky. Na webových stránkách města zveřejnila anketu, ve které mohou obyvatelé do poloviny října pro dva konkrétní problémy hlasovat. Těmi se pak rada města bude podrobně zabývat a dostanou při řešení přednost před ostatními.

„V plné míře se na fóru ukázalo, a já si troufám tvrdit, že to jednoznačně potvrdí i anketa na webových stránkách, že největším problémem Havlíčkova Brodu je absence jihovýchodního obchvatu a s ní spojené problémy v dopravě,“ poukázal starosta Jan Tecl (ODS).

Havlíčkův Brod patří dlouhodobě k dopravně nejvíce postiženým městům celé České republiky. Průjezd Brodem není optimálně vyřešen, do některých částí města vede jen jedna příjezdová cesta, slabinou jsou i pouhé dva mosty přes řeku Sázavu. Pravidelně se zejména v centru města tvoří dlouhé kolony. Při každé větší uzavírce doprava kolabuje.

Obchvat není v rukou města, to může pomoci jen s pozemky

„Nový jihovýchodní obchvat tuto situaci nevyřeší. Ale pomůže ji podstatným způsobem zlepšit,“ tvrdí už dlouho místostarosta Libor Honzárek (TOP 09).

Podle kritiků obchvatu však bude doprava dál proudit Lidickou a Masarykovou ulicí, protože tudy bude průjezd městem kratší a po hlavní třídě i rychlejší a pohodlnější než po členitém obchvatu s kruhovými objezdy a omezením rychlosti.

Obchvat je však věcí, se kterou toho radnice až tolik udělat nemůže. Jedná se o investici státu, respektive Ředitelství silnic a dálnic. To vybudování spojky výpadovek na Jihlavu a na Pardubice slibuje už roky. Kdy se poprvé kopne do země, není zatím jisté.

„Už jsme směnili první pozemek, který se pod budoucím obchvatem nachází,“ sdělil brodský starosta. Pomoc se získáním potřebných pozemků je jedinou současnou možností města, jak k obchvatu přispět.

Překvapením není ani parkování ve městě. I s tím Havlíčkův Brod bojuje roky. Připravuje generel takzvané dopravy v klidu, který by měl ukázat, kde má město nevyčerpané možnosti. Systém parkování v blízké budoucnosti navíc nabourá vyčlenění bezplatného stání v Žižkově ulici pro stavbu nové krajské knihovny. Na tomto místě původně chtělo město stavět parkovací dům.

Starosta si myslel, že je město čisté. Lidé mají jiný názor

„Velmi také kvituji, že se lidé aktivně zajímají o veřejnou zeleň a označili za jeden z problémů péči o ni,“ poznamenal starosta města. V letošním roce dá město téměř šest milionů korun do úprav čtyř zelených prostranství. Další projekty připravuje na příští roky.

Mezi problémy, které veřejnost označila za problematické, jsou i věci, nad nimiž se dosud nikdo příliš nezamýšlel. Lidem například chybí jesle, zubní lékaři či psychiatři. Nelíbí se jim ani stav škol a školských budov, postrádají areál na lehkou atletiku.

„Hodně mě překvapilo, že se mezi problémy objevila i čistota města, kterou jinak považujeme za vysoce nadstandardní. O mínění obyvatel jsem už ředitele technických služeb informoval,“ řekl Jan Tecl.

Naopak se ve výčtu problémů neobjevily věci, které v minulosti snesly salvu kritiky. Je to například stav některých komunikací a chodníků, systém městské hromadné dopravy, druhé silniční napojení jihozápadní části města za Humpoleckou ulicí, stísněná krajská knihovna nebo kvalita některých kulturních akcí.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nejlepším odreagováním od fotbalu jsou pro Lukáše Vaculíka dcera Rozárka a...
Body jihlavští fotbalisté nesbírají, vedou ale v narozených dětech

Co se bodového konta týká, není to z pohledu FC Vysočina v nové prvoligové sezoně žádná sláva. Úplně jiná „liga“ to je ovšem v počtu narozených dětí. Za...  celý článek

Podzimní knižní trh v Havlíčkově Brodě.
Na havlíčkobrodský knižní veletrh zamíří i Klaus, Fulghum nebo Kajínek

V Havlíčkově Brodě se v pátek a v sobotu uskuteční Podzimní knižní trh. Setkání nakladatelů, vydavatelů, spisovatelů a jejich čtenářů ve městě patří k...  celý článek

Větrnému mlýnu v Třebíči dnes chybí tolik charakteristické vrtule či lopaty. Po...
Unikátní mlýn na dřevní kůru má novou střechu, lopaty ale stále chybí

Novou šindelovou střechou svítí do dálky unikátní větrný mlýn v Třebíči. Ten už je několik generací neodmyslitelnou součástí třebíčské části Kanciborek a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.