Diskuze
Třebíč čeká éra bez železnice. Za rok přes ni neprojede ani jeden vlak
Děkujeme za pochopení.
J72i39ř19í 83K74r43a90t12o42c42h33v97í46l
S těmi rychlíky bych to viděl tak, že po dobu rekonstrukce trati 240 budou přetrasovány na trať 250 z Brna do Havlíčkova Brodu a dále po trati 225 přes Jihlavu dále na České Budějovice. A samozřejmě i opačně. Na třebíčské trati nejspíš budou místo nich jezdit náhradní spěšné vlaky Brno - Jihlava a zpět. V minulosti tomu tak už bylo, když se předělávaly mosty v Třebíči (přes Libušino údolí i Lorencovy sady), mezi Třebíčí a Vladislaví (přes řeku Jihlavu), přímo ve Vladislavi, v Náměsti nad Oslavou (přes řeku Oslavu) a u Kralic nad Oslavou (přes potok Chvojnici).
H31o75n22z10a 42K88a21r27á27s42e98k
Výhrady k údajům v článku:
- Brno nemá půl milionu obyvatel ani náhodou.
- Ano, pouze některé úseky Zastávka - Třebíč budou rekonstruovány. Zbylé úseky ne a proto na nich zůstane traťová rychlost nezměněna.
- Terminál je architektonicky zdařilý, ale jaksi do něj skoro nic nejezdí.
- Výtah neslouží jen vozíčkářům, ale i lidem s kočárky, těžkými zavazadly apod. Mmch. podchod v Třebíči je naprosto zbytečný.
- Jaká ironie - stavba sice bude probíhat jen mezi Náměští a Borovinou, ale mnohaměsíční náhradní autobusová doprava stejně bude jezdit už z Okříšek...
- Do pomyslné sítě brněnské příměstské dopravy je Třebíč zahrnuta již dnes (= do Třebíče dojedou osobní vlaky, které vyjíždějí z Brna). Tady se někdo vlamuje do otevřených dveří.
- Elektrizace trati Zastávka - Třebíč znamená nejen vynucený přestup mezi osobními vlaky v Třebíči, ale také otázku, co s rychlíky. Pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna (= nevyužijí elektrizaci), anebo bude v Třebíči docházet ke zdlouhavému přepřahu?
H18o81n34z70a 15K49a37r88á97s69e72k
To je zase článek...
Brno ani zdaleka nemá půl milionu obyvatel.
Ano, pouze vybrané úseky mezi Zastávkou a Třebíčí budou rekonstruovány, takže výsledek nic moc (na úsecích do nichž se nesáhne nelze zvýšit rychlost), tzn. žádné "Až trať do Brna celou opraví", jak říká cestující Jiří Beránek.
"Dojde k lokální výměně železničního spodku, to znamená štěrku". Ne, štěrk = svršek. Spodek = pláň ("hlína") pod tím štěrkem.
"Na třebíčském nádraží vybudují nový podchod s výtahem pro vozíčkáře a bezbariérové nástupiště". Proč výtah pouze pro vozíčkáře?
"Stavba bude zahájena první etapou v polovině příštího roku v úseku Náměšť nad Oslavou - Třebíč-Borovina. Součástí bude kompletní rekonstrukce třebíčské železniční stanice. V tomto termínu nepřijede do Třebíče na nádraží ani jeden vlak,“ doplnil Illiaš."
Docela ironie. Do úseku Borovina - Okříšky se vůbec nesáhne, přesto i v tomto úseku bude muset jezdit náhradní autobus.
"V dalším kroku má být trať zařazena do systému železničních linek brněnské příměstské dopravy. „Myšlenka je taková, že by elektrické příměstské vlaky, jak to známe například z Prahy, začínaly a končily v Třebíči a v Třebíči by se přestupovalo na osobní vlaky směr Jihlava,“ vysvětlil Kratina."
Aha, takže dráty končící v Třebíči = u rychlíků bude v Třebíči přepřah? Nebo rychlíky stejně pojedou s dieselovou lokomotivou už z Brna?
Ne, stejné soupravy jako v Praze nemohou v okolí Brna jezdit, neboť jiná napěťová soustava.
R71i39c42h26a36r12d 23P61ů78ž12a
Normální člověk by to asi dělal obojí najednou. Přeci jen postavit nové nádraží a pak ho zavřít než se postaví koleje, to je fakt dílo génia
M12i36l72a26n 33K67o81i36š
Tahat elektriku jen do Třebíče nemá smysl. To rychlík pojede elektrikou do Třebíče, tady přepřáhne na diesel a po cca 35 km v Jihlavě zas přepřáhne na elektriku? pěkný nesmysl. Ostatně, ta elektrifikace se tady plánuje už 30 let a dodnes se nic nedělo, tak té elektrifikaci moc ani nevěřím.
Ta revitalizace (zrychlení) je nutná, vlaky tady jezdí pomalu jak za císaře pána.
L23á10ď55a 95N19o74v92á18č30e96k
Nějak se s tou elektrifikací začít musí. Vše najednou asi nepůjde. Tak hold pár let bude elektrika jenom do Třebíče.
V92á15c43l98a75v 58B13u82r66e25š
A co protihlukový betonový tunel? ten nebude?
L61á18ď13a 64N62o96v16á54č60e53k
Tunel tam zcela jistě bude, však jsme v Čechách, i když na Moravě.
Ženu v útulku pokousal pes, po srdeční zástavě a amputaci nohy bojuje o život
Mnohačetná a velmi vážná poranění utrpěla žena, kterou v úterý napadl pes ve žďárském útulku v...
Na D1 u Humpolce zemřel mladý řidič. Narazil do zaparkovaného návěsu
Devatenáctiletý řidič osobního auta cizí státní příslušnosti zemřel ve čtvrtek večer po nehodě na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu
Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...
Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat
Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jihlava rozšíří parkovací zóny. Dojíždějící jsou nám ukradení, řekl radní
Jihlava od května rozšíří kontroverzní nový systém parkování do dalších dvou oblastí v okolí ulic U...
Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor
Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...
Jihlava prodá bývalé kasárny zpět armádě. Nesmí tu být cizí vojsko, volá SPD
Jihlava prodá část bývalého pístovského vojenského areálu ministerstvu obrany. Armáda chce z...
Kříže už tu nepřibývají. O hřbitov obětí dálnice D1 se nemá kdo starat
Premium Na symbolickém hřbitově obětí dálnice D1 v Jihlavě-Pávově už tři roky nepřibyl žádný kříž....
Dominanta žďárského náměstí změní podobu, město opraví Starou radnici
Jedna z dominant žďárského náměstí Republiky, pozdně renesanční budova Staré radnice, změní brzy...