Vozidel MG TB se těsně před druhou světovou válkou vyrobilo jen 379 kusů. Jeden...

Vozidel MG TB se těsně před druhou světovou válkou vyrobilo jen 379 kusů. Jeden vlastní třebíčský sběratel veteránů Milan Dočekal. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Každý veterán má ohromnou cenu, říká majitel raritního vozu značky MG

  • 0
Začaly se vyrábět těsně před válkou, s jejím počátkem se ale jejich produkce zastavila. Vyrobeno jich bylo pouze 379 kusů. Vozidla značky MG TB. Jedno vlastní i třebíčský sběratel veteránů Milan Dočekal. Koupil ho od osmdesátiletého majitele přímo v Anglii, odkud tyto vozy pochází.

U auta z roku 1939 se nemusíte bát, že vás zradí neopravitelná elektronika, protože tam žádná není. „Pokud máte ve starém automobilu elektřinu a benzin, tak když k němu na konci zimy přijdete, tak ho nastartujete. To je pocit, který si my milovníci autoveteránu opravdu užíváme,“ řekl Milan Dočekal z třebíčského Veteran Car Clubu.

Se svým vozem MG TB z roku 1939 Dočekal přijel na Karlovo náměstí v Třebíči, aby se účastnil tradičního jarního zahájení sezony autoveteránů, které jeho klub pořádá. Dostaveníčka a první jarní vyjížďky se zúčastnily tři desítky veteránů, ze třetiny šlo o vojenské vozy americké, ruské, australské a také české výroby.

Dočekal si staré britské stroje oblíbil, i když jeho prvním veteránem byla Felicia z roku 1960. „Byla totálně rozpadlá, dal jsem ji dohromady. Pořád s ní jezdím a nikdy ji neprodám,“ smál se sběratel.

Vůz MG TB i přes své stáří dokáže jet stodvacetikilometrovou rychlostí a na jeden zátah zvládne jízdu z Prahy do Bratislavy a zpět. „V čem je to auto jiné? Má volant na druhé straně, není tak jednoduché řazení rychlostí, jako je dnes obvyklé, a na silnici se to chová jako žebřiňák,“ smál se Dočekal.

Nejlepší pocit prý mu však přináší jízda v jiném automobilu sportovní značky MG, kterým je mladší typ B ze 60. a 70. let minulého století.

Pořádá srazy a vyjížďky malého klubu majitelů MG

Vozidel MG TB bylo vyrobeno jenom 379 kusů - se začátkem války se jejich produkce zastavila. „Vyráběly se jenom půl roku. Tohle je originál, koupil jsem ho v Anglii od osmdesátiletého pána, který s nimi obchoduje,“ řekl Dočekal.

Milovníci historických aut nechali na náměstí ostatní se na své miláčky dosyta vynadívat a pak se vydali na vyjížďku do Vladislavi, kde si prohlédli nový minipivovar.

Dočekal se účastní také vyjížděk s malým klubem vlastníků aut zvučné značky MG. V Třebíči už také pořádali jejich sraz, letos se však uskuteční u Českého Krumlova. „Bude mít mezinárodní účast s vyjížďkou do Rakouska a Německa,“ těší se Dočekal.

Spolu s kolegy také plánuje přijet do Telče, kde bude 9. a 10. května Závod mezi dvěma branami. A o tři týdny později vyrazí do Koněšína, kde klub pořádá ve dnech 29. až 31. května závody historických terénních vozidel O zlomenou poloosu.

„Správně rozplánovat akce na celou sezonu, o to jde, to je smyslem toho srazu,“ těší se Dočekal.

Které z aut na třebíčském setkání měla podle něj největší cenu? „Všechna, která přijela. Protože je na nich vidět odvedená práce,“ odmítl Dočekal hodnotit nablýskané dědečky automobily.