Kolem Stop Shopu se stále pracuje. Ilustrační snímek

Kolem Stop Shopu se stále pracuje. Ilustrační snímek | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Novému Stop Shopu v Třebíči chybí přechod i poslední nájemníci

  • 2
Největší nákupní centrum na Třebíčsku Stop Shop se teprve chystá na závěrečnou kolaudaci. Ačkoli už je v provozu, místo spíš připomíná jedno velké mraveniště, které budí pozornost a emoce zákazníků. Stále je mnoho nedodělků, zůstávají volné prodejní plochy a stavební stroje pracují. Centrum je navíc obtížně přístupné pro pěší zákazníky.

"Pořád se tu dělá, snad konečně otevřou nějaký hobbymarket. Ale hlavně nás zajímá, kdy tady bude přechod pro chodce přes rušnou křižovatku. Je opravdu nedůstojné, jak proskakujeme mezi auty, přitom je tu obrovský provoz," neodpustila si výtku v úterý před polednem paní Květa, důchodkyně z paneláku v nedaleké Hartmannově ulici.

Kromě toho ji vyloženě irituje ještě jedna věc. "Když už se nemůžeme do Stop Shopu dostat v klidu pěšky, nemohl by nám začít zastavovat bezplatný autobus, co jezdí z centra města? Jen kolem nás profičí a my, co už špatně chodíme, si můžeme maximálně tak zanadávat," dodala.

Zdá se, že se blýská na lepší časy, byť pomalu. "Město vede jednání, díky nimž by do konce roku mohl kýžený přechod vzniknout," sdělil vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici Aleš Kratina. Chybějící zebra tak trochu symbolizuje složitost spleti majetkoprávních vztahů v celé lokalitě.

Dva katastry, developer...

Křižovatka se nachází na hranici katastrů Třebíče a Stříteže. Do hry jsou vtaženi rovněž majitelé marketů a pozemků v zóně Stop Shopu, přičemž stávající semafory na křižovatce patří developerovi, který naproti postavil samostatný supermarket Interspar.

Dopravní inženýr má podmínku, že přechod může být pouze světelný, a tudíž provázaný s již existujícími semafory. Je nutné domluvit nové spoluvlastnictví světel a taky se o několikamilionovou platbu podělit.

Majitelé pozemků

Téměř celý Stop Shop náleží společnosti Nákupní centrum Třebíč, jejímž stoprocentním vlastníkem je rakouská společnost Immofinanz, jeden z nejvýznamnějších developerů v segmentu nákupních areálů a kancelářských budov na středoevropském realitním trhu.

Červený market a ostrůvek pozemků u ulice Spojovací patří třebíčskému podnikateli Josefu Prajsnerovi, který v současnosti provozuje u nového hřbitova prodejnu Haus Spezi.

Kdy on začne prodávat v novém obchodě, se MF DNES nepodařilo zjistit, Prajsner nereagoval na textovou zprávu s dotazem, telefonní hovor utnul.

Nová autobusová linka, která zastaví i lidem z nedalekého sídliště, by podle Kratiny mohla začít jezdit od září. Radnice teď domlouvá bližší podmínky s majitelem Stop Shopu, společností Třebíčské nákupní centrum. Linka by měla vyjíždět z Karlova náměstí a bude mít po cestě dvě zastávky. Nahradí dosavadní bezplatné autobusy, které jezdí od autobusového nádraží, přičemž nikde nestaví.

MF DNES se podařilo zjistit, že majitelé Stop Shopu mají zájem se finančně na novém způsobu dopravy podílet, v areálu nákupního centra vznikne do září úplně nová autobusová zastávka. Poslední slovo budou však mít ještě třebíčští zastupitelé.

Postaví se hobbymarket, zájem možná má OBI

Volná rozsáhlá plocha mezi parkovištěm a výpadovkou na Jaroměřice zřejmě poslouží k výstavbě dalšího marketu, na Třebíč pomýšlí hobbymarketový řetězec OBI. "V současné době v Třebíči případnou expanzi sítě hobbymarketů OBI zvažujeme. Nic ale ještě není rozhodnuto," sdělil Radan Bukva z OBI.

A co bude s volnými prodejními plochami, které nyní v bloku obchodů Stop Shop zůstávají? Podle dostupných informací má o šest set metrů čtverečních zájem slovenský řetězec s mladou módou. O další metry se uchází prodejce kuchyňských potřeb. Obě smlouvy by měly být uzavřeny do letošních Vánoc. Bude zbývat obsadit už jen malou rohovou část rozsáhlého objektu, pro kterou se hledá nájemce nejobtížněji.

Masivní terénní práce, které v těchto měsících v areálu Stop Shopu probíhají, mají jasný cíl: dovést konečně nákupní centrum ke kolaudaci, kterou dosud nemá, byť je otevřené od října 2008. Areál funguje pouze v režimu předběžného užívání, kolaudaci oddalovaly interní dohady subjektů, které tu mají své zájmy, a taky jednání s úřady. Do podzimu je potřeba stihnout dodělat "obchvatovou silnici" pro zásobování, chodníky a parkoviště.