náhledy
Dvě zcela odlišné tváře nabízí trať mezi Polnou a Dobronínem na Jihlavsku. Úsek dlouhý 3,5 kilometru u Dobronína je udržovaný a občas používaný k nákladní dopravě. Zbylé dva kilometry k Polné jsou v mnohem horším stavu.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Koleje na nepoužívané trati do Polné už zarostly travou, keři a stromy. Podle starosty Dobronína Ivana Sehnala se zde dobře daří koroptvím.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Světlo na silničním přejezdu ve směru od Jihlavy sice stále bliká, poslední vlak zde však projel před necelými šesti lety při Mrkvancové pouti.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Starosta Polné Jindřich Skočdopole už několik let žádá Správu železniční dopravní cesty o opravu kolejí. Ta však zvažovala prodej zrušené trati.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Správa železniční dopravní cesty opravila nádražní budovu v Polné, kde má nájemníky. Trať však dál zarůstá.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Vedení polenské radnice by rádo trať mezi Polnou a Dobronínem zprovoznilo aspoň pro občasné nostalgické jízdy. Trať má bohatou historii, první vlak zde jel 18. listopadu 1904.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Zdeňka Beránka ze spolku Polenská lokálka překvapilo, že SŽDC kromě nádraží v Polné obnovilo i zabezpečení na přejezdech. Jen na koleje zatím peníze nebyly.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA