Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené parkování budí v Pelhřimově emoce. Je to šikana, zlobí se místní

  8:24aktualizováno  8:24
Obyvatelům centra Pelhřimova a podnikatelům se nelíbí, že město zavedlo poplatky za parkování, aniž by jim dalo jinou šanci než platit běžnou sazbu. Vedení radnice oponuje, že předplacené karty chtělo vystavit, ale nebyl o ně údajně zájem.

(ilustrační snímek) | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Zpoplatnění parkování v centru Pelhřimova vzbuzuje i půl roku od jeho zavedení velké emoce. Nejvíc vadí starousedlíkům a provozovatelům obchodů a restaurací, kteří v dotčených lokalitách bydlí či podnikají. Nelíbí se jim, že u vlastního domu musí platit za parkování.

Vášnivá debata k tomuto tématu se strhla i v závěru předposledního zasedání zastupitelstva. „Projednáváme to s vámi od ledna a stále se nic neděje, akorát platíme pokuty,“ rozčiloval se muž, který v historickém centru bydlí.

„Dostal jsem pokutu za stěhování skříně. Než jsme ji snesli z domu k autu, už jsem ji měl napsanou. Další případ byl, když jsem přivezl svou matku, která je invalidní a chodí o berlích. Jenom pět minut jí trvá, než vyleze z auta, natož než dojde do bytu. A ti úředníci u mě stojí a čekají. To je hyenismus. Cítíme se pořád pod dohledem a šikanovaní,“ vykřikoval rozhořčeně před zastupiteli.

Slova o šikaně ze strany úředníků městského úřadu, kteří mají během pracovního týdne na starosti i dohled na parkování v centru, ale starosta František Kučera (ČSSD) odmítá. „Je to zveličené. Já jsem s úředníky i s tajemníkem mluvil. Ví, jak mají postupovat. K ničemu takovému nedošlo. To není pravda,“ uvedl.

Opozice: Je to diskriminace

Se systémem placení parkovného nesouhlasí ani opoziční zastupitel Zdeněk Jaroš (TOP 09), který v této lokalitě podniká.

„Pro místní lidi, kteří tady podnikají, mají trvalé bydliště, je to diskriminující. Radnice nebyla do dnešního dne schopna vymyslet fungující koncept pro místní. Hovořilo se o výjimkách, parkovacích kartách, ale nic se nestalo. Je to patová situace,“ říká rozhořčeně. „Nedivím se těm lidem, že jsou rozlobení. Starají se o dům, uklízejí chodník, který jim nepatří, ale když si chtějí vyložit nákup, musí platit. Necítí podporu města,“ dodává.

Starosta Kučera připomíná, že ještě před zavedením nového systému tam lidé nemohli parkovat vůbec. „Tím, že jsme tam dali parkovací automaty, jsme jim to umožnili,“ uvedl. Město původně chtělo obyvatelům vystavit předplacené parkovací karty, za které by zaplatili zálohu 600 korun. Zájem o ně ale prý projevilo jen 18 lidí.

„Aby systém na tyto karty mohl fungovat, do třech parkovacích automatů by se musela namontovat nová čidla. To by přišlo na 160 tisíc korun. V radě města jsme o tom vedli diskusi a shodli jsme se na tom, že pro 18 lidí investovat částku 160 tisíc je neodpovídající,“ vysvětluje Kučera s tím, že dal úkol technickým službám, aby přišly s novou variantou, jak situaci řešit.

Nový systém parkování v historickém centru začal platit od začátku roku. Už v dubnu zastupitelé vyhověli stížnostem lidí a cenu za každých započatých 30 minut stání snížili z 20 korun na 10. Bezplatně je zde možné parkovat v sobotu od 12:00 do 17:30 a v neděli od 7 do 17:30. Parkovací automaty jsou na Masarykově náměstí a v ulicích Růžová a Palackého.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Už rok a půl pletou ženy z Nového Veselí s cílem podpořit stavbu obchvatu....
V Novém Veselí roste naděje na obchvat, stavět by se mohlo už za rok

Nové Veselí na Žďársku je blíž k obchvatu za více než 200 milionů korun. Kraj vybral, kdo zpracuje projekt. Lidé v městysi o novou silnici, která by z centra...  celý článek

Milena Šatavová z Rokycan přesně ví, který den má které jméno svátek. Její...
VIDEO: Arnošt, Kvido, Hugo, Erika. Žena přesně ví, kdy kdo slaví svátek

Milena Šatavová z Rokycan má paměť jako slon. Dokáže přeříkat celý kalendář od ledna do prosince a přesně při tom ví, kdy které jméno slaví svátek. Své umění...  celý článek

Jihlava do konce listopadu prodlouží trolejbusové tratě o 1,5 kilometru. Práce...
Jihlava připravuje revoluci v linkách MHD, řidiči jí ale chybí už teď

Konec linky BI, návrat trolejbusu D a nová trasa F. Jihlava chystá největší změnu v městské hromadné dopravě za posledních více než dvacet let. Začátkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.