Lidé si loni koupili více než dva miliony chotěbořských piv. "Tato čísla jsme očekávali, rozhodně nás těší, že i přes krátké působení na trhu si zákazníci naše pivo našli a oblíbili," komentoval úspěšný rok ředitel pivovaru Richard Moravec.
Vlajkovou lodí Pivovaru Chotěboř je světlá dvanáctka Prémium, která se na celkových prodejích podílí sedmdesáti procenty.
Úspěšná jsou ale i další piva, například karamelový třináctapůlstupňový Speciál, který v Chotěboři připravují ke svátečním příležitostem, byl hitem vánočního trhu. Za loňský rok se ho prodalo 28 tisíc kusů. Stoupají také prodeje nealkoholického Patrona.
Pivovar bude větší, letos rozšíří i prodej
Protože se pivovaru na českém trhu tak daří, objevují se hlasy navrhující rozšíření výroby a navýšení kapacity. "Zatím se pohybujeme ve stadiu návrhů a kalkulací," odvětil sládek Oldřich Záruba. Zvětšení pivovaru se ale čím dál víc přibližuje.
Dodal, že v případě rozšíření pivovaru by se výroba a prodej ročně zdvojnásobily. "V každém případě nás opět čeká zajímavý rok, rozšiřujeme prodeje do dalších regionů a do obchodních řetězců," doplnil Moravec.
Představitele chotěbořského pivovaru zájem o jejich pivo těší. Ale ještě více jsou nadšeni z ocenění, jakého se mu v uplynulém roce dostalo od Sdružení přátel piva. Stal se pivovarem roku. Oldřich Záruba pak převzal cenu Sládek roku (více o ocenění čtěte ZDE).
Podle něho je hodnocení Sdružení přátel piva nejobjektivnější. "V hlavní roli jsou totiž především konzumenti, nejen sládkové, kteří si v soutěžích hledají svá piva a hodnotí je jako nejlepší," uvedl Záruba.
Chotěbořský sládek pomůže rozjet pivovary v zahraničí
Spokojeností zářil i Roman Stryk, šéf společnosti Ross Holding, která pivovar vybudovala. "Ocenění dávají pivovaru smysl. Potvrdilo se, že jsme na dobré cestě, o čemž svědčí i zájem řady zahraničních partnerů, kteří chtějí podobný pivovar, jako stojí v Chotěboři, postavit například v Gruzii, Rusku, Kostarice či na Ukrajině," podotkl.
Tamní investoři totiž oslovili české firmy, jež postavily pivovar v Chotěboři, s žádostí o vybudování vlastního pivovaru. Chotěbořský sládek pak bude navíc přímo na místě pomáhat s vařením piva podle klasické české technologie.
"Na výstavbě pivovarů v zahraničí se budu podílet, abych jako odborník na pivovarnickou technologii zákazníkům garantoval správný výběr a instalaci technologie," popsal Záruba. Jakmile budou pivovary dostavěny, Záruba v Chotěboři zaškolí nový personál.
Tak jako loni, i letos chystá chotěbořský pivovar řadu akcí pro veřejnost. V únoru a březnu to budou dva pivovarské plesy, v sobotu 6. února v chotěbořské sokolovně bude ples ve znamení zlaté barvy, oslavující loňské ocenění sládka i pivovaru.
Pátého března pak následuje Rockový ples v havlíčkobrodském klubu Oko. A na začátku letní sezony na fanoušky piva čeká další ze Dnů otevřených dveří a 20. srpna na náměstí v Chotěboři pak již tradiční Pivovarské odpoledne.