Pivní slavnosti v Třebíči, největší akce svého druhu na Moravě, se letos neuskuteční. Pořadatelé se s místní radnicí nedohodli na podmínkách pronájmu náměstí. Ilustrační snímek.

Pivní slavnosti v Třebíči, největší akce svého druhu na Moravě, se letos neuskuteční. Pořadatelé se s místní radnicí nedohodli na podmínkách pronájmu náměstí. Ilustrační snímek. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Největší pivní slavnosti nebudou. Pořadatelé se s Třebíčí nedohodli

  • 4
Slavnosti piva v Třebíči, největší každoroční lidová veselice ve městě i akce svého druhu na Moravě, se letos neuskuteční. Pořádající agentura D.A.N. production to zdůvodnila komplikacemi s termínem a pronájmem Karlova náměstí. To má ve svých rukou městská rada.

"Bez pomoci a vstřícnosti radnice se taková akce dělat nedá," podotkl mluvčí agentury Tomáš Cafourek.

Slavnosti měly být od 30. května do 2. června. Pořadatelům se zdá cena za víkendový pronájem části Karlova náměstí ve výši 140 tisíc korun příliš vysoká, komplikace jim způsobilo i jednání o termínu.

Radní už loni požadovali za víkendový pronájem poloviny Karlova náměstí dvakrát 70 tisíc korun s tím, že polovina celkové částky šla na činnost spolků ve městě. Letos je celá suma určená jako částka za pronájem.

"Domníváme se, že tato částka je adekvátní typu pořádané akce. Termín si koneckonců vybrali pořadatelé sami. Rozhodnutí agentury D.A.N. production jsme vzali na vědomí," řekl starosta Třebíče Pavel Heřman.

Ke slavnostem se chce pořadatel vrátit, ale za jiných podmínek

Z toho je rozpačitý jednatel agentury Jan Avkovský. "Komplikace s pronájmem Karlova náměstí a s datem, které vyplynuly z rozhodnutí radních ve dvou předchozích ročnících, k tomu zvýšení pronájmu náměstí loni. To vše nás vedlo k tomu, že jsme letos žádali o maximální možné snížení ceny pronájmu. Ale radní naši žádost bohužel zamítli," řekl Avkovský.

Podle agentury přílišné lavírování s termíny působí rozsáhlé komplikace, když potřebují dopředu jednat s pivovary. Jednání probíhají zpravidla s půlročním až ročním předstihem.

Pivní slavnosti měly problémy při dojednávání podmínek se současným vedením města už při ročnících 2011 a 2012, agentura a radnice obtížně ladily termín.

V roce 2011 se dokonce rozhodnutím městské rady musely slavnosti odsunout na zimní stadion. Za to si radní vysloužili značnou kritiku části veřejnosti.

Pořadatelé doufají, že je to jen přerušení tradice a v příštím roce se ke slavnostem vrátí. "Ale už za jiných podmínek," zmínil mluvčí Cafourek s tím, že D.A.N. production musela odřeknout rozjednanou účast některých pivovarů.

Akce mívala tisíce návštěvníků, bohatý kulturní program pro celou rodinu a obvykle se na ní prezentovalo okolo třiceti značek piv.