Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studie parkování v Jihlavě počítá se stovkami nových míst pro auta

  13:33aktualizováno  13:33
Jihlavští zastupitelé si nechali od ostravské firmy Udimo zpracovat studii, která má pomoci vyřešit problém s parkováním v krajském městě. Přestože se s ní seznamovali za zavřenými dveřmi, MF DNES se podařilo dokument získat. Počítá mimo jiné s proměnou autobusového nádraží a novými parkovišti.

Jihlavští řidiči přijdou o parkování zadarmo v Křížové ulici. Ilustrační foto | foto: Jaroslav Paclík, MF DNES

V dokumentu je širší centrum města rozpracované do sedmi zón nazvaných A až G. Autoři studie doporučují nechat šoférům 30 až 60 minut stání zdarma.

V materiálu jsou zmíněny i dosud neuváděné návrhy. Asi nejpřekvapivější z nich je formulace současného autobusového nádraží. Tato plocha je v materiálu uváděna jako "Obchodní centrum Fritzova" a v místě dnešního autobusového nádraží počítá s obchodním centrem s parkovištěm až pro 400 automobilů.

"Pořád jsme na jednání přemýšleli, co to je. Nakonec nám došlo, že to je místo současného autobusového nádraží. Tam projektant, který studii zpracovával, počítá s tím, že by tam něco takového mělo být," upozornil opoziční zastupitel za KSČM Pavel Šlechtický.

Společnost ICOM transport se už delší dobu netají plány přesunout "autobusák" k současnému městskému vlakovému nádraží, kde by vznikl nový dopravní terminál (čtěte více zde).

"Je to studie na třicet let dopředu, v takové době je možné o něčem takovém místo současného autobusového nádraží uvažovat," sdělil náměstek primátora František Zelníček (ČSSD), který ale prý sám z té studie má "divný pocit". "Osobně se mi nelíbí," dodal bez upřesnění.

Počet parkovacích míst: 200, 700, 500, 350 a 200

Koncept třeba počítá i s plochou parkoviště pro 200 aut u budoucí vysokoškolské knihovny v areálu někdejší nemocnice či například s vybudováním třípatrových garáží v Palackého ulici v proluce nedaleko Snahy. Jenže tam projekt brzdí především fakt, že se nachází v památkové zóně.

Mezi další smělé plány ve studii patří třeba i dvoupodlažní podzemní parkoviště v kongresovém centru v areálu krajského úřadu s kapacitou až 700 stání. Tam plány hejtmanství brzdí především peníze.

Podobně futuristicky se za současné situace jeví i místo pro auta u městského nádraží, u budoucí spojky Havlíčkovy a Jiráskovy ulice. Studie tam navrhuje dvoupodlažní parkoviště s 500 místy.

Poměrně nedaleko odtud, na třídě Legionářů, se už delší dobu a nahlas mluví o stavbě parkovacího domu s 350 parkovacími místy. Zastupitelé však váhají, zda by jeho stavbu a provoz měla vyřešit městská firma, třeba Služby města Jihlavy (SMJ), nebo soukromník.

Studie doporučuje financování stavby ze soukromých zdrojů. "Analýza je dělaná tak, že parkování musí zajistit soukromá firma, že to pro město je drahé," nelíbí se zastupiteli za ODS Františku Červencovi. "Myslím, že parkování je zlatý důl, který město nemůže pouštět, a naopak díky tomu může parkování ovlivňovat," dodal Červenec.

Studie se zamýšlí třeba i nad vybudováním parkovací garáže u zoo se dvěma nadzemními podlažími pro 200 aut.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Psi v útulku v době, kdy jeho bývalý šéf už nezvládl osobní problémy,...
Soud na tři roky zakázal činnost útulku Ligy na ochranu zvířat v Třebíči

Okresní soud v Třebíči na tři roky zakázal činnost tamní pobočce Ligy na ochranu zvířat. Zařízení pro opuštěná zvířata totiž v minulosti dlužilo na zdravotním...  celý článek

Petr Weiss (uprostřed) u pelhřimovského okresního soudu. Viněn je ze způsobení...
Sexuolog Weiss dostal za tragickou nehodu tříletou podmínku a zákaz řízení

Okresní soud v Pelhřimově uzavřel případ tragické nehody u Rynárce z loňského září. Známý český sexuolog Petr Weiss při ní podle obžaloby usmrtil dva lidi....  celý článek

Jihlava do konce listopadu prodlouží trolejbusové tratě o 1,5 kilometru. Práce...
Jihlava připravuje revoluci v linkách MHD, řidiči jí ale chybí už teď

Konec linky BI, návrat trolejbusu D a nová trasa F. Jihlava chystá největší změnu v městské hromadné dopravě za posledních více než dvacet let. Začátkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.