"Potkaly se dvě myšlenky. Náš důvod byl, abychom vyšli lidem vstříc, a firma zase nechtěla mít rozdělané staveniště přes zimu. Zkrácení stavby bylo oboustranně výhodné," vysvětlil místostarosta města Ladislav Bárta. Stavba začala 18. března.
Součástí pětaosmdesátimilionové investice z městské kasy je nejen 115 metrů dlouhý třípolový most, který překlenul údolí řeky Sázavy, ale i nová komunikace od křižovatek Dolní a Jungmannova, kde jsou nové semafory. Silnice je přes 780 metrů dlouhá.
"Vybudoval se a opravil úsek cyklostezky podél Sázavy, vzniklo nové veřejné osvětlení, chodníky, voda a kanalizace," vyjmenoval Bárta. Vznikla také nová autobusová zastávka a parkovací plochy pro sídliště.
Stavbaři navíc uvolní některá stávající parkovací místa, která místním po dobu stavby blokovali. "Stavba bude zkolaudována na jaře, kdy přijde na řadu ještě výsadba zeleně. Nyní je vše v předčasném užívání," upřesnil Bárta.
Otevření mostu si nenechaly ujít desítky lidí. "Žiju tady celý život, 65 let, a s tou lávkou přes Sázavu, co tu byla, se nový most nedá srovnat. Teď jsem to obešel a moc se mi to líbí. Myslím si, že pro místní lidi je takové propojení perfektní. Ještě kdyby došlo v budoucnu k propojení se silnicí na Havlíčkův Brod zadem přes zahrádky, byl by to pro Žďár velký přínos," řekl starousedlík Jiří Němec.