Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministr odmítl námitky Dětí Země, opravovat se budou i další úseky D1

  16:02aktualizováno  16:02
Opravy dvou úseků dálnice D1, jež napadlo ekologické sdružení Děti Země, budou moci na jaře začít. Jak úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, tak i část mezi Hvězdonicemi a Ostředkem ve Středočeském kraji mají opět potřebná povolení. Rozhodla o tom komise ministerstva dopravy.

Kvůli zprovoznění části dálnice D1 a zakreslení vodorovného značení na 45. kilometru byla komunikace směrem na Prahu asi 15 minut zcela uzavřena (15.10.2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Oba dva úseky se původně měly opravovat už v letošním roce. Jenže v únoru podalo sdružení Děti Země rozklad proti stavebnímu povolení.

„Argumentů máme víc. Především ale chceme přitáhnout pozornost nového ministra dopravy k přemrštěné ceně oprav. Zjistili jsme, že lze D1 rekonstruovat třikrát levněji za poloviční dobu, pokud by se zvolila jiná metoda, a to takzvaná fragmentace. Jen je potřeba vnímat názor odborníků na dopravní stavby, které dosud ministerstvo neposlouchalo,“ tvrdí Miroslav Patrik z hnutí Děti Země.

Ekologům vadilo i to, že se při plánování stavby neposuzoval její vliv na životní prostředí. A chybělo jim zároveň nové územní rozhodnutí. To bylo podle ekologů potřeba kvůli rozšíření vozovky.

Po necelém roce však argumenty sdružení komise ministerstva dopravy a sám ministr Dan Ťok odmítli. Oproti původnímu stavebnímu povolení ale ministr zpřísnil podmínky výstavby a zvýšil zejména ochranu vodník toků, které by mohly být stavebními úpravami dotčeny.

Dálnice je zhruba 10 let za svou životností

„U prvního úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím rozhodnutí už nabylo právní moci, termín nabytí úseku z Hvězdonic do Ostředka vychází na konec tohoto týdne,“ informoval mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtveřici úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Dokončeny dosud byly dva. Napřesrok plánuje Ředitelství silnic a dálnic zahájit práce na dalších pěti úsecích.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na hlavním tahu mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem havarovala tři auta. Zraněno...
Při nehodě tří aut se mezi Jihlavou a Brodem zranilo deset lidí

Hlavní tah z Jihlavy na Havlíčkův Brod uzavřela dopoledne nehoda tří vozidel. Na místě kromě záchranářských sanitek zasahoval i vrtulník. Příčina střetu zatím...  celý článek

Už rok a půl pletou ženy z Nového Veselí s cílem podpořit stavbu obchvatu....
V Novém Veselí roste naděje na obchvat, stavět by se mohlo už za rok

Nové Veselí na Žďársku je blíž k obchvatu za více než 200 milionů korun. Kraj vybral, kdo zpracuje projekt. Lidé v městysi o novou silnici, která by z centra...  celý článek

Petr Weiss (uprostřed) u pelhřimovského okresního soudu. Viněn je ze způsobení...
Sexuolog Weiss dostal za tragickou nehodu tříletou podmínku a zákaz řízení

Okresní soud v Pelhřimově uzavřel případ tragické nehody u Rynárce z loňského září. Známý český sexuolog Petr Weiss při ní podle obžaloby usmrtil dva lidi....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.