Na křižovatce u Tří věžiček bouraly asi hodinu před spuštěním nových semaforů...

Na křižovatce u Tří věžiček bouraly asi hodinu před spuštěním nových semaforů dva kamiony (11. srpna 2014). | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Těsně před zapnutím semaforů bouraly v nebezpečné křižovatce náklaďáky

  • 17
Zhruba o hodinu se posunulo rozsvěcení nových semaforů na křižovatce v lokalitě Tři věžičky na okraji Jihlavy. Důvod odkladu jen potvrdil nebezpečnost tohoto křížení hlavní silnice mezi Jihlavou, dálnicí D1 a Havlíčkovým Brodem s odbočkami do Stříteže a průmyslových zón. Srazila se dvě nákladní auta.

Řidič tahače mezinárodní dopravy nedal po poledni přednost a narazil do tranbusu převážejícího řepku. Nikdo se nezranil, ale kamion zřejmě bude podle slov šéfa společnosti Jipocaru Jiřího Vybíhala na odpis. Kabina řidiče a přední část vozu byla dost poškozená.

„Je to tady klasická nehoda, kterých tady bylo za ty roky možná okolo třiceti,“ odhadoval Vybíhal. Ten byl zároveň společně se zástupci města, kraje a obce Střítež iniciátorem změn dopravního řešení u Tří věžiček, tedy semaforů.

Nejen kvůli řadě i vážných nehod, ale také kvůli kolonám, které vznikaly po skončení ranní směny v průmyslové zóně.

„Ve špičkách, hlavně, když se střídaly pracovní směny ve dvě a ve čtyři hodiny, byla ta fronta aut na vedlejší silnici tak na půl hodiny. Toto se s novou světelnou křižovatkou zlepší,“ pravil Vybíhal.

Doufá, že pondělní nehoda bude na dlouho poslední v této lokalitě. „Ještěže se nikomu nic nestalo,“ oddechl si ředitel logistické firmy.

Úpravy křižovatky přišly na 8 milionů

„Viníkem pondělní odpolední nehody byl řidič kamionu, který vjížděl s tahačem s návěsem na hlavní silnici a nedal přednost v jízdě nákladnímu vozidlu jedoucímu po hlavní silnici od Havlíčkova Brodu na Jihlavu,“ uvedla policejní mluvčí Dana Čírtková. „Škoda na vozidlech se pohybuje kolem 310 tisíc korun,“ dodala mluvčí.

Počet dopravních nehod v lokalitě Tři věžičky

  • rok / počet nehod

2009 / 3 (jedno těžké zranění)

2010 / 3 (jedno úmrtí, jedno těžké zranění)

2011 / 4

2012 / 1 (dvě těžká zranění)

2013 / 1

2014 / 2

Pozn.: Jde jen o nehody, které na křižovatce vyšetřovala policie. Ostatní řešili řidiči sami pomocí euroformuláře.

Semafory začaly naostro fungovat až okolo 14. hodiny. Vyjíždění z vedlejších silnic bylo rázem plynulejší než dosud.

„Vypadá to dobře, že to bude asi fungovat, jak má,“ říkal o semaforech řidič David Jílek z Třebíče. Přiznal ale, že ke Třem věžičkám často nejezdí. Tentokrát zajel na čerpací stanici.

Křižovatka vyšla na téměř osm milionů korun. Polovinu nákladů pokrylo město Jihlava.

„Jsem rád, že se ten projekt nakonec podařil a že jsme po těch dlouhých tahanicích, úpravách a diskuzích, jaká ta křižovatka bude, dospělí k tomuto řešení. I když ne všem se úplně zamlouvá,“ uvedl náměstek jihlavského primátora pro dopravu Josef Kodet.

„Někteří tady chtěli kruhový objezd, ten se sem ale podle projektantů s rozměry, jaké by si ta křižovatka zasloužila, nevešel,“ doplnil náměstek.

Semafory vítá i policie. Zaměstnanci přilehlých firem budou místem přecházet bezpečněji.

„Jak jsme viděli, tak semafory první nápor odjezdu lidí z průmyslové zóny od Jipocaru zvládly. Bude to funkční řešení,“ předpokládá Kodet. Takto hodnotil situaci po pondělní 14. hodině, tedy ve špičce.