„Jsme domluvení se společností Lidl a pracujeme na obsazování dalších obchodních jednotek. Předpokládáme, že se v průběhu podzimu pustíme do zemních prací,“ sdělil zástupce firmy Aventin Ota Kohoutek.
V první etapě by měly kromě supermarketu Lidl v lokalitě pod Hosovem vyrůst i prodejny textilu, obuvi a elektra. Konkrétní značky Kohoutek ještě nesdělil.
„Zhruba 25 procent obchodní plochy by mělo patřit textilu, deset procent obuvi a elektru. Bude tam i nabídka nábytku či zahradnictví,“ přiblížil.
Nákupní park bude menší, uzavřenější a s lepším charakterem
Projekt bude menší, než bylo plánováno před více než desetiletím. Dříve se počítalo mimo jiné s příchodem hobbymarketu Obi, ten už se ale usídlil v obchodní zóně u Vodního ráje. Dalším konkurentem Aventinu je City Park. Nákupní park je taktéž u nemocnice.
Nákupní parky v tuzemsku a na území kraje Vysočina
|
Podle architekta Radomíra Kamana ze společnosti Znojmoprojekt bude nový nákupní park Aventin po stavební stránce uzavřenější. „Bude mít lepší charakter, než se původně plánovalo,“ řekl.
Projekt upravil například i tak, že do zóny bude místo dvou vjezdů jen jeden - přes kruhový objezd. Parkoviště mělo mít podle původních plánů zhruba 1 200 parkovacích stání. „To však o moc menší nebude,“ uvádí architekt Kaman.
Podle průzkumu společnosti Cushman & Wakefield se v Česku chystá k výstavbě 66 nákupních parků. Mezi nimi je i ten jihlavský.
Patrný přitom bude třeba i tento trend: „Tato centra neplní již pouze čistě nákupní funkci. Stále více se jedná o místa pro setkávání. Lidé i zde očekávají širokou nabídku služeb, zábavy a gastronomických zážitků,“ pravil analytik Martin Stričko.
Jeho kolega z firmy Cushman & Wakefield Jiří Kristek předpokládá i větší zájem sítí internetových obchodů - pro jejich výdejní místa.
Řeč bude i o nové multifunkční sportovní hale
V lokalitě pod Hosovem, ovšem na druhé straně výpadovky na Pelhřimov, zatím fungují zahradnické centrum, autoopravna, benzinová stanice a občerstvení.
Naproti by měly první obchody Aventinu růst ve směru od Jihlavy. „V první etapě budeme stavět po pravé straně od příjezdu do areálu,“ přiblížil Ota Kohoutek.
Na konci srpna by se měla konat schůzka na radnici, kde bude se zástupci města řešit přidružené investice. Jde například o křižovatku u pumpy Tank Ono, cyklostezku či odbahnění rybníka za prádelnami.
Řeč na této schůzce může být i o Jihlavou chystané výstavbě multifunkční haly. Ta by mohla stát třeba právě v sousedství Aventinu.
„Pokud bude na nás město mít požadavky z hlediska sousedských vztahů, určitě se budeme snažit vycházet vstříc,“ ujistil Kohoutek.
Obyvatelé lokality si nepřejí nárůst dopravy na místní silničce
O tom, zda dojde k modernizaci Horáckého zimního stadionu, nebo vznikne nová hala pro sport, kulturu a další akce na „zelené louce“, ještě jihlavští zastupitelé nerozhodli. Jejich nejbližší schůze se uskuteční 26. září.
Nedaleko od pozemků pro nákupní park Aventin stojí čtvrť s rodinnými domky.
„Zatím tady mezi lidmi žádné diskuse o obchodní zóně nejsou. Informace, že začnou zemní práce, je pro mě novinkou,“ reagoval jeden z obyvatel, Petr Brnický.
V této okrajové části Jihlavy bydlí i Jiří Balvín. Připomněl, že před časem sepsali obyvatelé petici, aby doprava z a do Aventinu byla vedená po výpadovce na Pelhřimov, a nikoli přes místní silničku od Horního Kosova.
V novém územním plánu Jihlavy je už navržena spojka ulice Rantířovská a výpadovky na Pelhřimov, která vede mimo obytnou část. Obkrouží trojici rybníků a pak i rodinné domky.