Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nadšenci vrací motorák na koleje, o trať má zájem i jemnická radnice

  15:46aktualizováno  15:46
Železniční koleje mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí kvůli Českým drahám osiřely jen na pár týdnů. Pravidelný provoz tam skončil 31. ledna 2010. Motoráček sice zmizel z jízdních řádů, ale na trať se na den vrací.

Poslední vlak z Jemnice vyjel na Silvestra 2010. Při recesistické akci se s ním rozloučily stovky lidí. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Víkendová jízda začíná v Jindřichově Hradci v 7:30 a končí v 16:25. Z Moravských Budějovic odjíždí v 10:57, zastaví v Jackově, Dědicích, Rácovicích, Třebelovicích, Lhoticích a v 11:27 dorazí na stanici v Jemnici. Po pauze pojede zpět.

Jemnickým se po lokálce stýská. "Je to takové smutné. Byli jsme zvyklí, že tu několikrát denně jela lokálka. Teď od začátku ledna nic. Bylo by dobře, kdyby se sem vlak vrátil," míní Danuše Pokorná z Jemnice.

Chtějí dopravu vzkřísit

Jemnická radnice by ráda železniční dopravu vzkřísila. Zájemcem je soukromá společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Právě ty vypravují sobotní speciální motorák.

"Tuto akci pořádáme, protože chceme ukázat, že trať není zrušená. Informace byly takové, že technicky už nebude možné od ledna po této trati jezdit. My nyní ukážeme, že to lze. Že je provozuschopná nadále," reagoval Jan Šatava, ředitel společnosti Jindřichohradecké místní dráhy.

"Rádi bychom akci opakovali jednou za měsíc nebo dva. Aby tam ten vlak opravdu projel a lidi se svezli," vzkázal jemnický starosta Miloslav Nevěčný.

fakta

Vlak přestal do Jemnice jezdit po 114 letech (31. ledna 2010). Trať do Jemnice vedla z Moravských Budějovic.

Provoz ukončila Správa železniční dopravní cesty kvůli nedostatku peněz na údržbu kolejí. Lokálka přepravila denně v průměru asi dvě stovky lidí.

"Máme zájem na obnovení dopravy. Podali jsme už žádost na ministerstvo dopravy o převzetí trati do majetku města. Nyní čekáme na podmínky," konstatoval Nevěčný.

"Pokud půjde vše hladce a dohoda všech stran se podaří, my bychom tam byli schopní zajistit pravidelný provoz od červnové změny jízdních řádů," nastínil Šatava.

Co si myslíte o zrušení železniční trati do Jemnice?

celkem hlasů: 6705

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 16:00 11. února 2011. Anketa je uzavřena.

Jestliže nebyly České dráhy schopny provoz na trati udržet, je naděje, že ji vezme do vlastní režie nějaký pronájemce či soukromý dopravce 2361
V souboji železnice versus autobus vlak vyhrává, takže zrušení nebyl dobrý krok 2188
Lokálka vozila jen několik desítek lidí, byla tudíž prodělečná, takže zrušení je logickým krokem 2156




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na zlaté slunce na fasádě Staré radnice se obyvatelé Brodu dívají se smíšenými...
Na radnici září „zlaté slunce Inků“. Brod nová malba rozděluje i baví

Říší, nad níž slunce nezapadá, bývalo svého času Španělsko, které ovládlo i říši Inků. Městem, nad nímž se slunce už ani na chvilku neschová, je nově Havlíčkův...  celý článek

Výzkum rajčat v laboratoři
Chemie, biologie, laboratoř. Škola zavádí nový obor Analýza potravin

Kdo z žáků miluje práci v laboratoři, zkoumání pod mikroskopem a má zálibu v biologii a chemických vzorečcích, ten bude mít možnost v Jihlavě studovat nový...  celý článek

Společnost Optokon, v jejímž čele stojí už od roku 1991 Jiří Štefl, vyvinula i...
Jihlavská firma vytvořila neviditelný plot, mohl by třeba hlídat hranice

Jiří Štefl stál před více než čtvrt stoletím u vzniku Optokonu. Firma nyní dává v Jihlavě práci více než stovce lidí. Ačkoliv společnost, jejíž výrobky využívá...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.