Nově opravené nádraží v Náměšti nad Oslavou. Na delší dobu je to poslední

Nově opravené nádraží v Náměšti nad Oslavou. Na delší dobu je to poslední rekonstruovaná výpravní budova na Vysočině. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Železniční stanice v Náměšti prokoukla. Jiné si na opravy počkají

  • 0
Železniční trať z Jihlavy přes Třebíč na Brno se dočkala dalšího drobného vylepšení. České dráhy v pondělí slavnostně otevřely opravenou nádražní budovu v Náměšti nad Oslavou. Na delší dobu to je však poslední modernizace nádraží v kraji. Další se uskuteční, až po převedení majetku od Českých drah.

Zateplení budovy, nová okna i dveře, bezbariérový přístup. Tím vším se může pochlubit po půlroční opravě vlakové nádraží v Náměšti nad Oslavou.

"Stavební úpravy vyšly na necelých pět milionů korun, jejich cílem jsou především energetické úspory a zlepšení prostředí pro cestující," uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Náměšť nad Oslavou tak rozšířila síť nádraží opravených v uplynulých letech. Například se rekonstruovalo v Telči, Pelhřimově, Novém Městě na Moravě, Chotěboři a Žďáru nad Sázavou.

U většiny z nich, podobně jako už před dvěma roky v Náměšti nad Oslavou, vznikly i přestupní uzly na autobusovou dopravu a parkoviště. V Náměšti od té doby funguje i takzvaný cyklopoint, místo, kde mají své zázemí cyklisté.

Další rekonstrukce nádražních budov na Vysočině se ale pozastavily - s ohledem na dosud neuzavřenou diskusi o jejich další budoucnosti.

"V současné době se jedná o převodu těchto budov do majetku Správy železniční a dopravní cesty, aby se tak vyrovnaly konkurenční podmínky. České dráhy nádražní budovy udržují, zatímco soukromí dopravci je pouze zdarma využívají a jsou tak zvýhodněni," vysvětlil náměstek hejtmana Vysočiny pro dopravu Libor Joukl.

Jen na Vysočině vlastní České dráhy 282 budov, přičemž padesátka z nich jsou nádraží. Převod majetku pod Správu železniční a dopravní cesty by se měl podle Joukla uskutečnit do konce roku 2013, pak by se opět mohlo začít s rekonstrukcemi nádražních budov.