Ve čtvrtek se provoz na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou vrací na oba jízdní pásy. Dělníci odstraňují provizorní svodidla. Ilustrační snímek

Ve čtvrtek se provoz na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou vrací na oba jízdní pásy. Dělníci odstraňují provizorní svodidla. Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Doprava na D1 u Jihlavy se vrací do normálu, otevírají se i sjezdy

  • 0
Dnešním dnem se doprava na dálnici D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou začíná vracet do normálu. Během odpoledne se provoz vrátí na oba jízdní pásy. Od odpoledne by měly být po několika měsících opětovně otevřené i všechny sjezdy a nájezdy u Jihlavy.

„Právě v těchto minutách převádíme dopravu do režimu 2+2. Jezdit se bude v obou jízdních pásech vždy ve dvou pruzích,“ informoval ve čtvrtek po čtrnácté hodině mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Do protisměru tak nebudou muset přejíždět řidiči jedoucí směrem na Brno. Pojedou ve svém jízdním pásu a navíc po novém povrchu.

Během odpoledne se otevřou i dosud zavřené sjezdy a nájezdy na dálnici u Jihlavy. Po několik měsíců nemohli řidiči odbočit na Brno.

Rychlostní omezení ale zatím neskončí, i nadále zde bude rychlost limitována osmdesáti kilometry v hodině. "Minimálně do 5. října zůstane v obou směrech zavřený levý jízdní pruh. Několik dní budou ještě pokračovat práce ve středním dělícím pásu," vysvětlil Rýdl.

Ve směru na Prahu pojedou řidiči dvěmi zúženými pruhy po starém povrchu. Ve směru na Brno už ale budou mít k dispozici pruhy rozšířené na 3,25 a 3,15 metru.

Do zimy bude mít nový povrch i opožděný úsek u Bíteše

„Počítáme, že někdy po pátém říjnu zmizí i tato omezení a dálnice bude uvedena do ‚zimního provozu‘,“ konstatoval mluvčí ŘSD. Přesný termín dokončení veškerých prací mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem dosud znám není. Pokládka nového povrchu v jízdním pásu na Prahu začne až na jaře.

Dokončen je tak nový povrch na jedné polovině dálnice ve druhém ze čtyř modernizovaných úseků. Koncem července dělníci dokončili úsek Šternov - Psáře a začátkem srpna úsek Loket - Hořice. V obou úsecích by během několika dní měl být hotov i druhý pás.

Zpoždění během roku nabraly práce u Velké Bíteše. Podle mluvčího ŘSD ale stavební firmy nově dané termíny stíhají. „Do konce října by i zde měl být v jízdním pásu směrem na Brno nový povrch,“ ujistil. Práce v opačném směru začnou, podobně jako u Jihlavy, na jaře.

Nejstarší část tuzemská dálnice D1 mezi Prahou a Brnem je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové opravě.

Rozšíření dálnice o 75 centimetrů na každé straně a výměna povrchu mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun.