Zastávka v Míčově ulici budí velké rozčarování. Je pouze pro výstup, lidé to

Zastávka v Míčově ulici budí velké rozčarování. Je pouze pro výstup, lidé to moc nechápou. | foto: Hana Jakubcová, MF DNES

MHD v Třebíči se dočká dalších změn. Požadují je cestující

  • 2
Městská autobusová doprava v Třebíči má od září zcela nový systém. Ten na mnoha místech stále není doladěn. Za první měsíc cestující radnici poslali 210 připomínek. Od listopadu se tak město pokusí systém opět upravit.

Lepší časy pro cestující z Pocoucova, rozumnější spojení Boroviny s nemocnicí a nákupní zónou Stop Shop. To jsou jen některé změny, které se chystají v systému fungování třebíčské městské autobusové dopravy (MAD) v následujících měsících.

Chystané změny v třebíčské MHD

  • Od 1. listopadu linka č. 31 pojede ve všední dny z Karlova nám. v 16.30. O víkendu pak v 11 hodin. 
  • Od 1. prosince linka č. 10 lépe obslouží zast. Hřbitov, ul. Gen. Svobody a M. Majerové. Z Týna bude jezdit na autobusové nádraží těsně po 22. hodině (radnice ještě změny v listopadu upřesní).
  • Od ledna 2013 linka č. 14 podle nynějšího návrhu spojí Borovinu s nemocnicí, Znojemskou ulicí a Stop Shopem.

Třebíčská radnice spustila v září zcela nový režim MAD. Slibovala za stejné peníze, které veřejná doprava ročně spolyká, minimum prázdných kilometrů a lepší službu veřejnosti. 

Od samého počátku však čelila obrovské vlně kritiky cestujících. V říjnu už některé největší zádrhele odbor dopravy odstranil a chystá další doladění.

Od čtvrtka 1. listopadu se změní například linka číslo 31, která zajišťuje spojení mezi Karlovým náměstím a integrovanou obcí Pocoucov. Pocoucovští si stěžovali na to, že ve všední dny odpoledne jezdí autobus MAD brzy, školáci jsou ještě v kroužcích. O víkendu jim zase nevyhovovaly časy, kdy se dostávali do nemocnice.

"Autobusy tak ve všední den pojedou z Karlova náměstí odpoledne v půl páté, o víkendu dopoledne v 11," informoval vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina. Skončí však provoz nočního spoje, kterým podle Kratiny nikdo nejezdil.

Co měsíc, to další a další úpravy

Další změna přijde od 1. prosince. Hledá se optimální model fungování linky číslo 10 tak, aby zajistila obsluhu zastávek Hřbitov i Generála Svobody a Marie Majerové. 

A taky na radnici přicházejí požadavky zaměstnanců některých provozoven v Týně, aby se mohli dostat z této městské čtvrti na autobusové nádraží po 22. hodině, kdy jim končí odpolední směna. Konkrétní změny v jízdním řádu radnice zveřejní v průběhu listopadu. 

Z Boroviny do Stop Shopu

Stále ještě se mohou lidé vyjádřit k fungování linky číslo 14. Zatím na radnici přišlo 35 podnětů cestujících, kteří sdělili svůj názor. Od Nového roku by měla tato linka zajistit přímé spojení Boroviny s nemocnicí a nákupní zónou Stop Shop s tím, že autobusy obslouží i Znojemskou ulici. 

"Na toto spojení čekáme jako na smilování, ke Stop Shopu nic nezajíždí, tak snad se konečně něco pohne kupředu," reagovala spokojeně důchodkyně Milada Čechová.

Od září přišlo na radnici celkem 210 připomínek k fungování nového systému MAD, několik jich bylo hromadných. Konečný model MAD bude po všech úpravách spuštěn 1. března 2013. Příští rok zaplatí město provozovateli, společnosti ICOM transport, na zajištění MAD v Třebíči 39,5 milionu korun. 

"V částce jsou i platby za pořízení nových autobusů," doplnil Kratina.