"Když jel někdo například ze zastávky Masarykova, musel pak vystoupit na dopravním terminálu a čekat třeba půl hodiny, aby se dostal dál,“ zdůvodňuje vytvoření okružních linek starosta Michal Šmarda.
Linky teď na sebe budou navazovat, doprava bude plynulejší a cestující zaplatí jízdenku jenom jednou.
To sice přinese nárůst počtu ujetých kilometrů, ale to radnice vyřeší zrušením málo vytížených spojů. "Týká se to poslední linky, která jezdila po sedmé hodině večer. O víkendu bude doprava jezdit už jenom dopoledne, odpoledne o přepravu zájem nebyl," uvedl Šmarda.
Sestřičky se včas dostanou do nemocnice
Naopak posílí ranní a odpolední spoje pro pracující. Lépe se tak dostane zdravotnický personál ráno do nemocnice a zpátky po noční směně, snadněji se do práce dostanou také zaměstnanci Medinu.
Už teď je jasné, že nejde o poslední změny. S dalšími se počítá po letních prázdninách. "Budeme řešit také Betlém a Holubku, zajíždění autobusů komplikují velké kopce," poukazuje starosta k problematickým částem města, ve kterých mají lidé zájem o spojení.
Pravděpodobně vznikne nová zastávka přímo na Vratislavově náměstí, kde dosud chybí.
Linky využívá čím dál víc lidí
Cestujících v autobusech společnosti ZDAR od začátku ledna, kdy dvě novoměstské linky začaly fungovat, postupně přibývá. "Každý týden je to kolem třiceti cestujících navíc. Týdně přepraví linky kolem 380 osob, je evidentní nárůst," poukazuje místostarosta Stanislav Marek.
Vedení města počítá s minimálně dvaceti tisíci cestujícími ročně. "V takovém případě bude mít hromadná doprava smysl," říká starosta Šmarda.
Radnice dotuje zkušební provoz milionem korun ročně, další milion stálo vybudování nových zastávek. Všechny změny v MHD budou dostupné na stránkách mhd.nmnm.cz.