Přípravy na cestu začaly už ve středu po poledni. Do jihlavského lokomotivního depa přijely dva jeřáby, aby třicetitunovou mašinu naložily na hlubinový vůz. "Třicet tun je pro jeden jeřáb moc těžký náklad, musí na to být dva jeřáby," vysvětlil jeřábník Vladimír Digrin z Jihlavy.
Samotná nakládka trvala necelou půlhodinu a byla pro jihlavské železničáře rutinní záležitostí. "Lokomotivy tu běžně nakládáme na kamiony a posíláme do Polska, na Ukrajinu nebo do Litvy," zmínil vedoucí výroby Cz Loko Jiří Nováček.
Mašina tak nakonec bezpečně skončila na hlubinovém voze, kde ji ještě zajistili dřevěnými podpěrami. O jejím dalším osudu rozhodnou nejbližší týdny.
"Příští týden ji prohlédneme a rozhodneme, k jak velké opravě přistoupíme. Možná ji nebudeme opravovat do provozuschopného stavu, ale určitě bude opravena do vystavovatelného stavu," řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.