Hlavní myšlenka nové vizuální podoby je inspirována polohou města, které leží strategicky u dálnice D1 na půli cesty mezi Prahou a Brnem.
„Dvě největší města České republiky jsou ve značce reprezentována tečkami. Bod vlevo nahoře značí Prahu, bod vpravo dole pod nápisem zastupuje Brno. Mezi nimi, v pomyslné diagonále, leží název města Humpolec,“ popisují Petra Kalousková a Eva Vopelková, které tvoří studio Svéráz.
Název města lze zaměnit pouze za „H“, které slouží jako symbol a zkrácená varianta značky. Mezi tečky je podle autorek také možné umístit různé slogany, hesla či upozornění.
„Stejnou cestou jsme navrhly řešení značek pro městské instituce. Odkaz k poloze města se dále propisuje do specifické práce s fotografií. Pomocí mřížky dochází k jejich částečnému diagonálnímu oříznutí. Hlavní myšlenka vizuální identity je podpořena také při výběru propagačních předmětů, které navrhujeme volit v návaznosti na tematiku lokace, měření vzdálenosti a cestu obecně,“ dodávají autorky, absolventky Fakulty umění a designu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
Do portfolia tohoto studia patří například vizuální podoby pro Litoměřice a Úštěk.
Podle členky poroty Kristiny Fišerové přišly autorky se široce aplikovatelným vizuálním stylem, se kterým se bude poměrně jednoduše pracovat.
Je to svěží a důstojné, libuje si vedení města
Spokojenost s novým logem vládne i na humpolecké radnici. Místostarostka Alena Kukrechtová oceňuje komplexnost celého projektu, jeho hravost a genialitu jednoduchosti nápadu.
Líbí se vám nové logo a vizuální styl Humpolce?
„Je to svěží, trošičku odvážné, a přitom důstojné. Dodává městu jednotnou značku, kterou se bude prezentovat navenek,“ dodává starosta Karel Kratochvíl.
Změna se promítne do veškerých prvků, kterými zástupci města komunikují s obyvateli i návštěvníky. Novou podobu tak získají interní tiskoviny jako dopisy, vizitky nebo faktury, ale také jiné tiskoviny, jako jsou plakáty, letáky, pozvánky, grafika pro sociální sítě, webové stránky, orientační systém v budovách i ulicích, Radniční listy i měsíčník Zálesí.
Podle starosty Karla Kratochvíla by měl být přechod na novou vizuální podobu dokončen během tohoto roku. První plakáty či pozvánky na kulturní akce jsou již s nově zvolenou grafickou variantou.
V minulosti používalo město k prezentaci především historický znak a logo, které však nebylo rozpracováno ve vizuální styl.
Město věnovalo na organizaci designerské soutěže a ceny celkově půl milionu korun. Otevřené soutěže se účastnili tři zástupci.