Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé si mohou z Vysočiny odvézt jako suvenýr spodky s jeřabinou

  13:30aktualizováno  13:30
Turisté, kteří letos zavítají na Vysočinu, si mohou odvézt zajímavý suvenýr. Havlíčkobrodský Pleas připravil speciální kolekci spodního prádla. Dámské kalhotky a tílka, pánské boxerky a černý pirátský šátek mají jedno společné. Bude na nich jeřabina, která je symbolem kraje Vysočina.

Alena Šustrová předvádí novou kolekci spodního prádla s vysočinskou jeřabinou | foto: Petr Lemberk, MAFRA

"Trh s textilem zaplavuje asijské dovozové zboží. Protože jsme firma, která má dlouholetou tradici, přemýšleli jsme, jak naše výrobky v takové konkurenci prezentovat," vysvětluje člen představenstva Pleasu a finanční ředitel Petr Nobst.

"Na jednom setkání s radou kraje a hejtmanem Běhounkem jsme se dostali na téma regionální výrobek. Popíchli nás, proč když jsme regionální výrobci, nemáme regionální výrobek," vypráví Nobst.

Alena Šustrová předvádí novou kolekci spodního prádla s vysočinskou jeřabinou

Alena Šustrová předvádí novou kolekci spodního prádla s vysočinskou jeřabinou

Pleas se začal o kritéria k udělení certifikátu zajímat a zjistil, že všechna splňuje. "A tak jsme si řekli, že když to všechno splňujeme, proč rovnou neudělat speciální kolekci, která by se dala přímo prezentovat jako výrobek Vysočiny. Proto ta jeřabina," dodává Nobst.

Prádlo bude na veletrhu v Brně, pak půjde do obchodů

A co víc. Kolekce s jeřabinou se bude prodávat nejen ve firemních prodejnách Pleasu, ale hlavně v informačních centrech. Podnik chce, aby si prádlo kupovali hlavně turisté a návštěvníci kraje.

A ti často zajdou právě do infocenter. "Odvezou si památku, na které na první pohled uvidí, že je z Vysočiny, a zároveň velice praktickou věc," směje se Petr Nobst.

Prodeji na místech, kde se textil běžně neprodává, Pleas uzpůsobil i balení. Prádlo nebude nikde vyvěšené na ramínkách, ale bude se prodávat v průhledných oválných plastových krabičkách. "Je to běžné spodní prádlo, které opravdu každý z nás skoro nezkouší a tu velikost má pořád stejnou," říká finanční ředitel Pleasu.

Vůbec poprvé novou kolekci podnik představil v říjnu při předávání certifikátu. Veřejnost se s ní bude moci poprvé seznámit od úterka příštího týdne na brněnském veletrhu Styl. Hned po jeho skončení půjde prádlo do obchodů, textilka by ho měla dodat pět tisíc kusů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na otevření krajského úřadu v Jihlavě čekalo 20. října s žádostí o dotaci na...
Internetu nevěřili, na kotlíkové dotace stálo v Jihlavě frontu 300 lidí

Ačkoli mohli poslat žádost třeba e-mailem, čekalo ráno na otevření krajského úřadu v Jihlavě asi 300 lidí. Přišli se ucházet o „kotlíkové dotace“, někteří před...  celý článek

Režisér a rodák z Humpolce Jindřich Honzl (vlevo) na snímku z roku 1934 s...
Před 90 lety začala éra Voskovce, Wericha a humpoleckého rodáka Honzla

Letos je to 90 let, co začali spolupracovat a společně se proslavili Jiří Voskovec a Jan Werich s režisérem a humpoleckým rodákem Jindřichem Honzlem. Přímo ve...  celý článek

Novým hlavním vývojářem Sportenu pro běžecké lyže je dlouholetý servisman české...
Sporten chce do špičky, na vývoj lyží najal Banka i servismana Fouska

Novoměstská firma se silným investorem v zádech má ambiciózní plán - mít do čtyř let na světové úrovni běžky a poté i sjezdové lyže. Vsadila proto na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.