Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jihlava tvoří koncepci dopravy na dalších 12 let, změny navrhnou občané

  12:22aktualizováno  12:22
Jaké silné stránky a jaké slabiny má jihlavská doprava? Právě to budou v příštích měsících dávat společně do kupy experti, politici i zájemci z řad veřejnosti. Na webu města se otevřela názorová mapa dopravy, kam může kdokoli zanést podnět. Mapa bude základem dopravní koncepce na příštích 12 let.

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Nad dopravou v Jihlavě se už předběžně zamýšlela i expertní skupina. Jejím koordinátorem je Daniel Šesták ze společnosti Mott MacDonald CZ.

Jak zadat podnět k dopravě

  • Na webu www.jihlava.cz/nejede byla spuštěna názorová mapa dopravy. Do ní může zájemce zadat problém či pochvalu týkající se různých typů dopravy.
  • Nejde přitom o to zanášet do mapy kupříkladu utržené patníky nebo jednotlivé díry v silnicích. „To jsou detaily, které budou asi opraveny dříve, než bude tato koncepce na konci příštího roku schválena,“ uvedl manažer projektu Jihlava (ne)jede Daniel Šesták. Lidé mohou například upozornit na nebezpečné přechody pro chodce, na chybějící cyklostojany, tvorbu kolon i jiné potíže.
  • Příjem podnětů na webu skončí 30. září letošního roku. Kdo nemá internet, může se zapojit osobně například 17. září při dni otevřených dveří dopravního podniku či na jiných akcích v rámci Týdne mobility.

„Některé lokality mají poměrně dlouhé docházkové vzdálenosti k zastávkám MHD. Je tu také slabá infrastruktura pro odstavování a půjčování kol. Sektor parkování se v Jihlavě v poslední době moc nerozvíjel,“ zmínil již některé ze slabin krajského města.

Některé ulice jsou podle něj dopravně předimenzované. „Nefungují pak jako městský prostor, kde byste se chtěli rádi zdržet a třeba tam i očekávali kavárnu nebo obecně nějakou příjemnou věc,“ vysvětlil Šesták.

Projekt Jihlava (ne)jede podle něj ale není jen o kritice. Lidé mohou prostřednictvím webové aplikace či osobně na akcích zářijového Týdne mobility rovněž chválit. I expertní skupina tak činila.

Dobrá je preference MHD, horší je to s dojížděním do práce

„Odhalili jsme řadu dobrých věcí, které má Jihlava ve srovnání s jinými městy. A dá se mluvit o regionu střední Evropy. Příkladem je velmi dobrá úroveň preference městské hromadné dopravy (semafory rozpoznají, že přijíždí vozidlo dopravního podniku, a dají mu zelenou, pozn. red.). V Jihlavě také není žádná nehodová lokalita, která by vyžadovala nějaké urgentní řešení,“ řekl Daniel Šesták.

Jako plusy vidí i veřejnou dopravou nadstandardně pokrytý střed města či velice dobrou turistickou síť cyklostezek. „Slabší už je to ale s trasami, které by umožnily každodenní dojíždění třeba do práce či školy,“ uvedl.

Podle primátora Rudolfa Chloupka Jihlava zatím nemá ucelenou koncepci dopravy. „Existuje tady spousta jednotlivých generelů, ať už se týkají třeba cyklostezek, nebo MHD. Je ale zřejmé, že není možné ty druhy dopravy řešit jednotlivě,“ pravil. Město koncepci dělá i proto, aby si v příštích letech vůbec mohlo sáhnout na evropské dotace.

Projekt zahrnuje i workshopy. Vyjde zhruba na 2,5 milionu korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nasvícený kamenný most přes Sázavu v Dolní ulici se za tmy stává jednou z...
Co sto metrů, to 6 milionů. Na superdrahou cyklostezku chce Brod dotaci

Radnice v Havlíčkově Brodě podala žádost o dotaci na stavbu nové a extra drahé cyklostezky. Ta by se v příštím roce mohla začít stavět podél řeky Sázavy kolem...  celý článek

Na Velkou věž a hřeben Blueberry - jen pár set metrů od Vírské přehrady -...
Na vírských ferratech je stále plno, horolezci chtějí přidat víc stezek

Via ferraty, neboli stezky zajištěné ocelovými lany, ve Víru na Žďársku si získaly velkou oblibu mezi začínajícími i zkušenými lezci. Letos k nim mířily...  celý článek

Česká Bělá na Havlíčkobrodsku má po čtyřiceti letech obchvat. Jeho stavba vyšla na 500 milionů korun.
Proti nové silnici se zvedla vlna odporu, kraj plán dočasně zastavil

Vlna nesouhlasu se zvedla proti záměru Kraje Vysočina vybudovat v Havlíčkově Brodě spojku Ledečské a Masarykovy ulice. Ta měla vést v linii původně plánovaného...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.