Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jihlavská karta chce expandovat na zimní stadion, do budoucna i jinam

  15:39aktualizováno  15:39
Po půl roce provozu Jihlavské karty dopravní podnik hledá možnosti jejího dalšího uplatnění. Už nyní technici zjišťují jak ji využít jako vstupní kartu na zimní stadion, do budoucna by mohly být její možnosti ještě větší. Na jednu kartu by se tak lidé dostali i do Vodního ráje či jihlavské zoo.

Jihlavskou kartou by lidé mohli už brzy platit třeba za vstup na zimní stadion, do budoucna se zvažuje její rozšíření třeba i do zoo či Vodního ráje. Ilustrační foto | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Technici se už seznamují s možností propojit Jihlavskou kartu (JK) se systémem, který využívá hokejová Dukla. "Zahájili jsme jednání, zkoumají se technické podmínky zavedení Jihlavské karty pro zimní stadion. S ní by klubu odpadly starosti s vydáváním vlastní karty," potvrdil ředitel dopravního podniku Josef Vilím.

Zahájení jednání potvrdil i jednatel HC Dukla Jihlava Bedřich Ščerban. "Softwarový specialista firmy, která pro nás elektronické vstupné zajišťuje, o tom jedná se specialistou z dopravního podniku," řekl.

Majitelé karty by tak pomocí elektronické peněženky uložené na JK mohli hradit vstupné na hokejové zápasy nebo třeba veřejné bruslení. Na kolik zavedení JK na "zimák" přijde, zatím není jasné. "Konkrétní kalkulace ještě není na stole, nemyslím si ale, že by to obnášelo vysoké náklady," dodal Ščerban.

"V nejjednodušší verzi, aby se pomocí karty zjistilo, že je její držitel předplatitel zařízení, by zavedení stálo v řádu tisícikorun," tvrdí Vilím.

S kartou v ruce na fotbalový stadion i do škol

Pokud by Horácký zimní stadion bylo možné navštívit s JK v ruce, možná by jí to pootevřelo vrátka i u fotbalového klubu. Ten by měl výhledově přejít na elektronickou formu vstupného. Zatím ale není jasné, zda klub využije právě elektronických karet a případně kterých. Podle mluvčího klubu Miroslava Fukse bude klub hledat nejspíš řešení, které bude možné skloubit se vstupem právě na zimní stadion.

Vilím vidí možnosti rozšíření JK i mezi školáky, kteří už mají své školní elektronické karty určené především pro přístup do "svojí" školy. V budoucnu by na cestě do školy mohli být vybaveni pouze jedinou, Jihlavskou kartou. Stejně to vidí Vilím i u vysokoškoláků.

Podle rektora Vysoké školy polytechnické Jakuba Novotného ale studenti už využívají studentské karty ISIC. Na polytechnice je využívají třeba i pro přístup na vysokoškolskou kolej či vstup do některých učeben. "Jejich výhodou oproti Jihlavské kartě je, že jsou mezinárodně uznávané a studenti na ně mohou čerpat slevy," řekl Novotný.

S dalším jednáním se čeká na nové vedení radnice

Jednání s dalšími městskými zařízeními, třeba Vodním rájem či zoo, dopravní podnik zatím nespustil. "Čekáme na novou radnici po volbách, která by měla být koordinátorem. Věřím, že se pak snaha o rozšíření karty rozběhne daleko rychleji," dodal Vilím.

Jeho slova potvrzuje i primátor Jaroslav Vymazal. "Chtěl bych na prvním jednání radních záměr rozšíření karty přednést," řekl Vymazal, který ještě nemá křeslo primátora pro další volební období jisté - příští středu jej musí zvolit zastupitelé.

Ani za půl roku provozu Jihlavské karty se však zatím nepodařilo vychytat všechny technické problémy, kterými systém trpí. Ty musí dopravní podnik řešit především s modrými dobíjecími automaty. Při platbě papírovými bankovkami se občas stává, že při zrušení platby, kdy má automat bankovku vrátit zpět, se zasekne v útrobách přístroje. To se stává u pomačkaných peněz.

"V poslední době se i v několika případech stalo, že program, který ovládá funkce automatu, z nějakého důvodu zpomalil své funkce. Nebylo možné provádět transakce s Jihlavskou kartou a v několika případech tuto kartu automat nevrátil, byl nutný zásah technika," přiznal problémy ekonomický náměstek dopravního podniku František Koumar.

"Dodavatel systému problém řeší. Abychom předešli problémům z důvodu zpomalení, denně kontrolujeme činnost všech automatů," dodal Koumar.

V modrých automatech lidé za půl roku provozu nechali přes 1,6 milionu korun. A zatímco v květnu automaty utržily zhruba 115 tisíc korun, v říjnu už to bylo přes 433 tisíc. Kartu si pořídilo již 23 483 cestujících. Počet pasažérů využívajících papírovou jízdenku klesl v říjnu o šest procent z květnových dvaceti, přesto i v říjnu použilo jízdenku 106 tisíc lidí z více než 781 tisíc pasažérů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Větrnému mlýnu v Třebíči dnes chybí tolik charakteristické vrtule či lopaty. Po...
Unikátní mlýn na dřevní kůru má novou střechu, lopaty ale stále chybí

Novou šindelovou střechou svítí do dálky unikátní větrný mlýn v Třebíči. Ten už je několik generací neodmyslitelnou součástí třebíčské části Kanciborek a...  celý článek

Od poloviny července vydal Rančířov několik stovek ročních povolenek na průjezd...
Za průjezd Rančířovem už se nebude platit, ministerstvo mělo výhrady

V Rančířově na Jihlavsku přestanou vybírat mýtné za průjezd automobilů po cestě kolem tamního lomu. Zastupitelé totiž zkraje týdne rozhodli, že zruší vyhlášku,...  celý článek

Podzimní knižní trh v Havlíčkově Brodě.
Na havlíčkobrodský knižní veletrh zamíří i Klaus, Fulghum nebo Kajínek

V Havlíčkově Brodě se v pátek a v sobotu uskuteční Podzimní knižní trh. Setkání nakladatelů, vydavatelů, spisovatelů a jejich čtenářů ve městě patří k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.