Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Liduprázdnou linku za dotace EU nelze zrušit. Pomoci má změna trasy

  8:42aktualizováno  8:42
Tolik „populární“ jihlavská autobusová linka číslo 6, kterou už od prvních dnů její existence prakticky nikdo nevyužívá, se v brzké době nejspíš dočká změny. Lidi má do prázdných vozů přivést rozšíření trasy. Protože zavedení linky souviselo s evropskou dotací, nelze jí po dobu pěti let zrušit.

Linka, která přímo spojuje městské nádraží s centrem Jihlavy, si cestující nezískala. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Rada města přišla v minulém týdnu s dvěma návrhy, jež nyní předala poskytovateli dotace. Tím je ROP Jihovýchod, který nyní musí žádost Jihlavy zvážit a posoudit, zda jsou návrhy v souladu s dotačními podmínkami.

Linka číslo 6

Před nádražím vzniklo i několik nových zastávek MHD. Vozy MHD dosud k městskému...

V Jihlavě jezdí od ledna 2014. Spojuje městské vlakové nádraží s Masarykovým náměstím. Za více než dva a půl roku své existence nedokázala přilákat cestující. Autobusy jezdily na trase prázdné od samého počátku, i když bylo jízdné v prvních měsících zdarma.

V první a zároveň delší variantě nového tažení linky by autobusy městské hromadné dopravy nekončily svoji trasu z městského vlakového nádraží na Masarykově náměstí, nýbrž Na Dolech. Jejich trasa by vedla přes ulice Hradební a Žižkovu, kolem Domu zdraví a ulicí S. K. Neumanna.

„Tohle je pro nás nejrozumnější možnost,“ říká za Dopravní podnik města Jihlavy dopravně-technický náměstek Jaroslav Šetek. „Myslím si, že po této trase cestující určitě budou jezdit, minimálně tedy mezi Domem zdraví a ulicí S. K. Neumanna,“ tuší.

Náměstek primátora Jaroslav Vymazal (ODS), jenž má zároveň na starost odbor dopravy, je spíše příznivcem druhé varianty.

V jejím případě by autobusy přestaly jezdit z městského vlakového nádraží na náměstí a nově by zajížděly k autobusovému nádraží, odkud by pokračovaly k nemocnici a následně stejnou trasou jako v případě prvního návrhu až do lokality Na Dolech.

„Jednak je to kratší varianta, navíc by v době, kdy ještě není dopravní terminál, nabídla linka spojení mezi městským vlakovým nádražím a současným autobusovým nádražím a dále k nemocnici,“ zmiňuje pozitiva Vymazal.

Ať už by ale byla realizována jedna, či druhá varianta, město i dopravní podnik si od změny slibují nárůst počtu cestujících.

Prodloužení linky by zároveň dočasně nahradilo trolejbusovou dopravu, jež měla být letos zavedena kolem nemocnice až na Dolinu. Zatrolejování se však zpozdilo.

V těchto dnech probíhají jednání s ROP Jihovýchod. „Proto vám k tomu zatím nemohu nic říct,“ uvedla včera dopoledne Erika Šteflová, vedoucí odboru implementace projektů ROP.

Náměstek Vymazal předpokládá, že by tento či příští týden mohlo být jasno, zda se navrhovaná změna uskuteční.

K úplnému zrušení linky přistoupil nelze, důvodem je pětiletá lhůta udržitelnosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novým hlavním vývojářem Sportenu pro běžecké lyže je dlouholetý servisman české...
Sporten chce do špičky, na vývoj lyží najal Banka i servismana Fouska

Novoměstská firma se silným investorem v zádech má ambiciózní plán - mít do čtyř let na světové úrovni běžky a poté i sjezdové lyže. Vsadila proto na...  celý článek

Na zlaté slunce na fasádě Staré radnice se obyvatelé Brodu dívají se smíšenými...
Na radnici září „zlaté slunce Inků“. Brod nová malba rozděluje i baví

Říší, nad níž slunce nezapadá, bývalo svého času Španělsko, které ovládlo i říši Inků. Městem, nad nímž se slunce už ani na chvilku neschová, je nově Havlíčkův...  celý článek

Režisér a rodák z Humpolce Jindřich Honzl (vlevo) na snímku z roku 1934 s...
Před 90 lety začala éra Voskovce, Wericha a humpoleckého rodáka Honzla

Letos je to 90 let, co začali spolupracovat a společně se proslavili Jiří Voskovec a Jan Werich s režisérem a humpoleckým rodákem Jindřichem Honzlem. Přímo ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.