Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorpal ustoupil hrozbě stávky, nebude propouštět ani snižovat mzdy

  18:35aktualizováno  18:35
Ve strojírenské společnosti Motorpal, kde odbory hrozily od 23. ledna stávkou, se uklidnila situace. Odboráři totiž podepsali s vedením podniku novou kolektivní smlouvu. Tu označují za rozumný kompromis. Firma podle něho nebude propouštět a ustoupí od plánovaného snížení mezd až o 30 procent.

Jihlavská společnost Motorpal. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

„Stávková pohotovost končí, jsme spokojení, dokázali jsme se s vedením firmy domluvit na rozumném a pro obě strany přijatelném kompromisu,“ uvedl odborový předák z batelovského závodu Jan Herza.

Kolektivní smlouva platí od prvního dubna do 30. června příštího roku. Zaměstnanci zatím mají jistotu, že nedojde k hromadnému propouštění a jejich mzdy neklesnou o 30 procent, jak se o tom uvažovalo počátkem roku. Zároveň se vedení zavázalo, že se v dohledné době nebudou zavírat pobočné závody. Výměnou za to odbory přislíbily, že v tomto období netrvají na růstu platů.

„Vyjasnili jsme si mzdová pravidla a stanovili mzdovou úroveň pro další období,“ uvedl generální ředitel Motorpalu Milan Medonos.

„Zaměstnavatel upřesnil znění mzdového předpisu a zavázal se zachovat reálnou výši mezd s ohledem na inflaci,“ upřesnil předseda největší z firemních odborových organizací Ladislav Dinnebier.

Hospodaření Motorpalu poznamenala krize v Rusku

Odbory zároveň na základě jednání vzaly na vědomí fakt, že vedení firmy provádí kroky, které ověří rentabilitu výroby v pobočných závodech. „Budeme je pečlivě vyhodnocovat. Chceme, aby byla zachovaná zaměstnanost,“ dodává Dinnebier.

Situaci v Motorpalu významným způsobem poznamenala krize v Rusku. „Proto jsme museli přijmout některá opatření, která firmě zaručí dlouhodobou prosperitu,“ říká Milan Medonos. Kromě hledání nových odbytišť chce vedení podniku hledat úspory uvnitř společnosti.

Motorpal je významným zaměstnavatelem v rámci celého Kraje Vysočina. Pracuje tam v mateřském závodě v Jihlavě a v pobočkách v Jemnici, Batelově a Velkém Meziříčí zhruba 1 600 zaměstnanců.

Společnost je předním světovým výrobcem vstřikovacích systémů do dieselových motorů.

Nyní významně pokročila ve vývoji vlastního systému vstřikování paliva Motorpal Common Rail. „Očekávaným spuštěním jeho sériové výroby se zařadíme mezi hrstku firem, které na světě něco podobného nabízejí,“ dodal generální ředitel Medonos.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Větrnému mlýnu v Třebíči dnes chybí tolik charakteristické vrtule či lopaty. Po...
Unikátní mlýn na dřevní kůru má novou střechu, lopaty ale stále chybí

Novou šindelovou střechou svítí do dálky unikátní větrný mlýn v Třebíči. Ten už je několik generací neodmyslitelnou součástí třebíčské části Kanciborek a...  celý článek

Podzimní knižní trh v Havlíčkově Brodě.
Na havlíčkobrodský knižní veletrh zamíří i Klaus, Fulghum nebo Kajínek

V Havlíčkově Brodě se v pátek a v sobotu uskuteční Podzimní knižní trh. Setkání nakladatelů, vydavatelů, spisovatelů a jejich čtenářů ve městě patří k...  celý článek

Od poloviny července vydal Rančířov několik stovek ročních povolenek na průjezd...
Za průjezd Rančířovem už se nebude platit, ministerstvo mělo výhrady

V Rančířově na Jihlavsku přestanou vybírat mýtné za průjezd automobilů po cestě kolem tamního lomu. Zastupitelé totiž zkraje týdne rozhodli, že zruší vyhlášku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.