Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historický vlak vážně poškodil trať, výluka potrvá nejméně do čtvrtka

  13:15aktualizováno  13:15
Plně obnovit provoz na železniční trati z Jihlavy do Okříšek, kterou v pátek před polednem poničila vykolejená parní lokomotiva, bude těžší, než železničáři původně počítali. Dráhy zatím počítají s plným obnovením provozu vlaků ve čtvrtek večer.

Vykolejená historická lokomotiva u Jihlavy | foto: Policie ČR

Už v neděli večer se do provozuschopného stavu vrátila trať z Jihlavy do Luk nad Jihlavou. Od pondělního rána jezdí vlaky až do obce Bransouze. Tam musejí lidé přesednout na autobusy. Rychlíky jsou stále nahrazovány na celé trase mezi Jihlavou a Okříškami.

Nehoda, která trať mezi Jihlavou a Okříškami uzavřela, se stala v pátek dopoledne. Mimo koleje se ocitla parní lokomotiva a pět vozů. Příčinou vykolejení byla zřejmě technická závada na historickém voze, vyšetřování nehody ale potrvá delší dobu.

Souprava byla zapojena za manipulační vlak a směřovala na víkendovou akci do Slavonic. Správa železniční a dopravní cesty zjistila, že vlak dvakrát vykolejil už v úseku mezi stanicemi Okříšky a Bransouze. Zpět na koleje se dostal vždy na železničním přejezdu.

Třetí vykolejení bylo zaznamenáno za železniční stanicí Luka nad Jihlavou. Na výhybce na trati vůz opět nakolejil a k poslednímu vykolejení došlo před železniční stanicí Jihlava.

Ulámané šrouby a zničené pražce

Mimořádná kontrola pak odhalila poškození zhruba 4 000 svěrkových šroubů a další poškození infrastruktury trati. "Trať je výrazně poškozena. Objevili jsme tam ulámané šrouby a poničené pražce. Vše se bude muset vyměnit," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota

Po prohlídce byla v devětadvacetikilometrovém úseku zavedena výluka a ihned se začalo opravami. Podle informací MF DNES na nich pracuje na čtyři desítky lidí a vyměnit se musí asi šestnáct tisíc šroubů. Škoda na trati se odhaduje na 600 tisíc korun, stejná je i na lokomotivě.

Kromě dopravních komplikací zrušila nehoda parní lokomotivy víkendový program Parního léta. "Mašina je vyřazena. Snažíme se alespoň sehnat náhradní lokomotivu a odjet program o dalších víkendech," řekl Jan Vyhlídal z telčských místních drah.

České dráhy akci odříci nechtějí. "V jednání je parní lokomotiva Skaličák z Brna s vagóny, kterým se říká rybáky," uvedla mluvčí Kateřina Šubová. Přesnější informace by měly být k dispozici v závěru týdne.

Autoři: , , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vyhlášený havlíčkobrodský klub Vagon musel před dvanácti lety ustoupit nově...
Ve Vagonu začala sláva mnoha kapel. Dnes na místě klubu jezdí autobusy

Před dvanácti lety musel ustoupit novému autobusovému nádraží kultovní havlíčkobrodský klub Vagon. Zlatou éru zažil v letech 1999 až 2005. Začínala tam celá...  celý článek

Karel Ondráček starší a mladší mají kovárnu ve Vysokém. Společně posbírali už...
Ondráčkovi se už po generace věnují kovařině, ovlivnil je i „papež“

Nejsou tak slavní jako Habermannovi, ale jednou třeba budou. Však získali už několik cen na prestižní soutěži Hefaiston. V rodině Ondráčkových se už minimálně...  celý článek

Dalibor Michek je historickými varhanami tak fascinován, že tráví po své běžné...
Snad nás za nezájem o varhany příští generace proklejí, říká restaurátor

Do píšťal a skříní varhan se vpisovala historie válek, bankrotů, reforem, bídy. To vše musí znát Dalibor Michek ze Studének na Jihlavsku. Je restaurátorem...  celý článek

Zeleninové hranolky
Zeleninové hranolky

Hranolky nemusí být zabijákem diety.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.