K návštěvě proskleného přízemního objektu láká architektonicky atraktivně řešený hlavní vchod, jakýsi zelený "tubus". Na ploše 1 250 metrů čtverečních pak na zákazníky čeká galerie sedacích souprav firmy Böhm i dalších výrobců.
Zákazníky má lákat také třeba nábytek firmy Petrof. Ta je světově proslulá výrobou hudebních nástrojů. Právě od této firmy pocházel i skvost slavnostního otevření centra, klavír s perleťovými strunami.
Součástí výstavní plochy nového centra je i stylově zařízená kavárna se čtyřiceti místy. Podle ředitele společnosti Böhm Jaroslava Rygla je celý prostor otevřen i umělcům pro výstavu svých děl.
O patro níže, v suterénu objektu, kromě skladových prostor mají návštěvníci možnost vybírat především ložnicový nábytek či jeho doplňky. Celá budova je pak v těsném sousedství výrobní haly nábytkářské firmy Böhm.
Dotace by byly příliš drahé
Stavba začala v prosinci minulého roku s úmyslem vybudovat v ní školící středisko. Za tímto účelem firma také na stavbu chtěla čerpat evropské dotace. V dubnu tohoto roku ale projekt nabral jiný směr, protože podmínky pro získání dotace byly pro nábytkářskou společnost nepřijatelné.
"Především vyžadovaly dlouhodobě držet projekt školícího střediska, podmínkou bylo i stanovení počtu zaměstnanců a školících hodin, museli bychom garantovat i stálý počet zaměstnanců. A to i na úkor rentability, to pro nás bylo nepřijatelné," vysvětlil Rygl.
Společnost tak budovu za 30 milionů vystavěla z vlastních zdrojů a přehodnotila i záměr využití budovy.
Kdyby obchody nešly, je v záloze autosalon
Centrum Exit 112 by mělo, jak napovídá název centra, oslovit také tranzitní řidiče projíždějící Vysočinou po dálnici, oslovit má ale i zákazníky z okolí.
"Bude vyžadovat šikovný marketing, aby se lidé projíždějící kolem podařilo přesvědčit, že je nabídka určená i pro ně. Zvenčí budova budí honosný dojem," naznal jihlavský architekt Jaroslav Huňáček.
Pro případ, že by nábytek v centru nešel na odbyt, má Rygl v rukávu připravenou i další variantu. Budova byla projektovaná třeba i pro vznik autosalonu. Hlavní vchod do budovy, zelený tunel, byl koncipován tak, aby vstupní chodbou projelo i osobní auto.